کد خبر: ۸۰۸۰۶
۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۳/۷

توضیحات تکمیلی سایپا درباره زیان ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و رفع تعلیق نماد

توضیحات تکمیلی سایپا درباره زیان ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و رفع تعلیق نماد

سایپا درباره دلایل زیان سنگین بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی توضیح تکمیلی داد تا بعد از تعلیق چندین روزه نماد ، آماده بازگشت به تابلو شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اواخر ماه قبل بود که سایپا با انتشار گزارش عملکرد سال مالی اسفند 96 ، به زیان سنگین بیش از 1000 میلیارد تومانی رسید و در برابر پیش بینی سود 113 ریالی، برای هر سهم 256 ریال زیان کنار گذاشت.

در کنار این رویداد که منجر به تعلیق "خساپا" از 31 اردیبهشت تاکنون شده ، سود دو شرکت سرمایه گذاری سایپا و رنا 64 و 13 درصد کم شد و زامیاد هم برای سال مالی اسفند قبل به ازای هر سهم 147 ریال زیان شناسایی کرد.

برخی کارشناسان معتقدند با توجه به بهبود وضعیت دو سال اخیر صنعت خودرو و افزایش تولید و فروش از یک سو و افزایش دلار و هزینه های تولید محصول از سوی دیگر ، گزارش منفی "خساپا" با هدف کسب امتیاز ار دولت و مجاب کردن مسئولان برای افزایش قیمت فروش در سال جاری است.

براساس این گزارش، سایپا در حالی تحقق زیان سنگین سال مالی قبل را ناشی از سه عامل عدم افزایش بهای فروش محصولات ، افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته ناشی از افزایش بهای نهاده های تولید و تغییر روش های فروش از نقدی به اعتباری و تحمیل هزینه های مالی زیاد دانسته که با توجه به سابقه ساپیا ، مسئولان بورس خواهان ارایه توضیحات کامل تر و روشن تری شدند که با پاسخ مهدی محمد رضایی معاون مالی و اقتصادی همراه شده تا امکان بازگشت این شرکت 3.4 هزار میلیارد تومانی به تابلو فراهم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ