کد خبر: ۸۰۸۴۲
۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۳/۸

نتیجه جلسه وزیران خارجه اروپا و اجرای سریع تدابیر درباره ایران به دو دلیل
مسئول سیاست خارجی اعلام کرد:

نتیجه جلسه وزیران خارجه اروپا و اجرای سریع تدابیر درباره ایران به دو دلیل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام جلسه وزیران خارجه اروپا گفت: تدابیر اروپا در اسرع وقت اجرا می شود. نه فقط به دلیل افزایش فشارها به ایران، بلکه به علت نیاز سرمایه‌گذاران به اطمینان.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فدریکا موگرینی بعد از جلسه عصر دیروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا با اعلام ادامه بررسی مشوق‌های اقتصادی برای ایران و اهمیت اقتصادی و امنینی حفظ برجام گفت: در این جلسه درباره تدابیر حفظ برجام و تعهدات اقتصادی‌ در قبال ایران مذاکره شد اما در کنار منافع اقتصادی ، منافع امنیتی هم مهم است، چون در نبود توافق، امنیت منطقه و اروپا در خطر خواهد بود.

وی ادامه داد: در حالی امروز طرح های از جمله تشکیل شبکه‌ای از رابط‌های تماس برای کمک به هماهنگ‌سازی اقدامات اتحادیه اروپا ارایه شد که تدابیر اروپا در اسرع وقت اجرا می شود. نه فقط به دلیل افزایش فشارها به ایران ، بلکه به علت نیاز سرمایه‌گذاران اروپایی به اطمینان

این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین به نفع ما است که سریع پیش برویم، اما با برخی پیچیدگی‌ها مانند نگرانی‌ مشترک با آمریکا درباره برنامه موشک بالستیک و موضوعات منطقه مواجه هستیم

موگرینی با بیان اینکه برجام بهترین راه برای پرداختن به نگرانی‌های آمریکا است، ادامه داد: اقدامات جدی زمان می برد اما مهم آن است که کارها  در جهت درست در حال حرکت هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ