کد خبر: ۸۱۹۷۸
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۳/۱۲

تمهیدات انجمن فولاد برای مقابله با تحریم ها + گزینه مناسب صادرات
معاون وزیر صنعت خبر داد:

تمهیدات انجمن فولاد برای مقابله با تحریم ها + گزینه مناسب صادرات

معاون وزیر صنعت با اشاره به قرار گرفتن فولاد در فهرست تحریم های 90 روزه آمریکا،از پیش بینی تمهیدات انجمن فولاد برای مقابله با این مشکل خبر داد و گفت: چین گزینه مناسبی برای جایگزینی شرکت های بدعهد برجامی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی کرباسیان به ایرنا گفت: چین از کشورهایی است که حتی در صورت پشت کردن اتحادیه اروپا به برجام، می توان ارتباط گسترده تری در بخش معدن با آن داشت زیرا نزدیک به 50 درصد تولید و تجارت معدن و صنایع معدنی جهان از جمله فولاد، آلومینیوم، زغال سنگ، مس، کروم و سنگ آهن را در اختیار دارد.

وی افزود: برای مقابله با تحریم ها، به تازگی معاون وزیر امور خارجه از حصول توافق هایی با سران اتحادیه اروپا خبر داده ضمن آنکه رئیس جمهور در جریان سفر به چین گفت و گوهایی با همتایان در کشورهای روسیه و چین خواهد داشت.با قرار گرفتن فولاد در فهرست تحریم های 90 روزه آمریکا، تمهیداتی از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد برای مقابله با این مشکل پیش بینی شده است.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته ارزش صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی به 9 میلیارد دلار رسید که رکوردی در این عرصه بود.همچنین برای نخستین بار 5 میلیون تن کنسانتره و 700 هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که اقدام هایی مثبت در راستای جلوگیری از خام فروشی بود.در صورتی که در زمینه مسائل بانکی و جابجایی پول مشکلی پیش نیاید، امکان تکرار و حتی ارتقای رکوردهای صادراتی وجود دارد.

کرباسیان با اشاره به مکاتبه اخیر وزیر صنعت و رئیس گمرک که بر مبنای آن صادرات فولاد و هرنوع فلز دیگر چه به صورت شمش یا اسلب یا کاتد و یا هر شکل دیگری بدون ارائه گواهی مبداء تولید ممنوع است، گفت: این اقدام، تمهید مناسبی در راستای جلوگیری از خام فروشی بود تا شبکه بانکی هرچه بیشتر بتواند از ارزش پول ملی حمایت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ