کد خبر: ۸۴۶۶۵
۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۴/۵

شرایط  ۴ گانه برگشت ارز صادرکنندگان ابلاغ شد
توسط جهانگیری:

شرایط ۴ گانه برگشت ارز صادرکنندگان ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهور در راستای اجرای دستور یکسان سازی نرخ ارز، ضوابط ۴ گانه چگونگی برگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به چرخه اقتصادی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،اسحاق جهانگیری برای اجرای تصویب نامه 22 فروردین سال جاری و اصلاحات بعدی آن، ضوابط چگونگی برگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به چرخه اقتصادی را به شرح زیر ابلاغ کرد:

1. کلیه صادرکنندگان به غیر از صادرکنندگان فرآورده های نفتی، پتروشیمی، محصولات فولادی و فلزات رنگی که فهرست آنها در تاریخ 13 خرداد ماه توسط وزارت صنعت اعلام شده، می توانند ارز حاصل از صادرات را به نرخ رسمی به واردات کالاهای گروه (۳) که توسط وزارت صنعت ابلاغ شده، اختصاص دهند و حق استفاده از گواهی صادراتی را در بورس با نرخ رقابتی به واردکنندگان این گروه از کالاها واگذار کنند.

تبصره- نحوه فروش ارز حاصل از صادرات این قبیل از کالاها و واگذاری گواهی های صادراتی آنها به موجب دستورالعملی است که توسط سازمان بورس و با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت تا پایان وقت اداری 6 تیر ماه ابلاغ خواهد شد.

2. درآمد حاصل از فروش گواهی های صادراتی این دسته از صادرکنندگان که به مصرف واردات کالاهای گروه (۳) می رسد، مشمول معافیت مالیاتی درآمد حاصل از صادرات است.

3. هزینه خرید و فروش گواهی های صادراتی توسط واردکنندگان و صادرکنندگان در بورس به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی خواهد بود.

4.ارز مورد نیاز کالاهای تولیدی صادراتی از محل درآمد ارزی حاصل از صادرات همان کالاها تأمین خواهد شد.

تبصره- دستورالعمل اجرایی این بند تا 20 تیر ماه توسط وزارت صنعت ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فردوسی | ساعت ۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۴/۵
1
0
پاسخ
هر روز یه بخشنامه و یه دستور العمل صادر میکنند والله شده همانند برجام با 184 صفحه که هر کی واسه خودش یه جور تفسیر میکنه و دست آخر همه بلاتکلیف هستند!
پی نوشت.. تازه داشت بازار سهام با تزریق پولهای سرگردان در بورس جون میگرفت که با این بخشنامه ی مبهم همه فروشنده شدند! الان هر فروشندگان دلیل فروششان را بپرسی هیچکس نمیدونه فعلا همه ترسیده اند!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ