کد خبر: ۸۷۰۶۱
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۴/۱۸

دو دلیل سوددهی زیرمجموعه مهم
رئیس هیئت مدیرۀ شرکت فولاد هرمزگان خبر داد:

دو دلیل سوددهی زیرمجموعه مهم "فولاد" و پیش بینی رشد دو برابری ظرفیت

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان ضمن اعلام علل سوددهی و خروج از زیان این شرکت، درباره طرح ادغام با صبا فولاد خلیج فارس توضیح و از پیش بینی افزایش دو برابری ظرفیت فولاد تا ۳ سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین نادری در حاشیه مجمع فولاد هرمزگان به ایسنا گفت: یکی از مهمترین دلایل سوددهی شرکت فولاد هرمزگان به این امر برمی گردد که از یک سو، این شرکت در سال گذشته از حداکثر ظرفیت های موجود بهره گرفته و از سوی دیگر توانسته قیمت تمام شدۀ را کاهش دهد. با توجه به قیمت های جهانی به نظر می رسد شرکت در سال ۹۷ به سودآوری بیشتری نیز دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد با توجه به قیمت جهانی محصولات فولادی،"هرمز" کماکان می تواند سال جاری سودآوری بیشتری داشته باشد، افزود: بازار برای تولیدکنندگان رکن اول است چراکه تا بازار نباشد، همۀ اقدامات دیگر عقیم می ماند.بازار این شرکت به دو دستۀ بازار داخلی و خارجی تقسیم می شود که البته به دلیل تحریم ها در سال پیشرو، بیشتر نیاز داخل مدنظر قرار گرفته است.

این عضو هیات مدیره با بیان اینکه در حال حاضر حاشیۀ سود فروش بازار داخلی بیشتر از بازار خارجی است، گفت: از آنجا که در حال حاضر سیاست گذاری ارزی برای شرکت های فولادی اعمال می شود، بازار داخل بازار جذابتری برای تولیدکنندگان فولاد است.در واقع امکان واردات محصولات مشابه از خارج وجود ندارد و این فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است.می توانیم با ظرفیت بزرگی که به وجود آمده پاسخگوی نیاز بازار داخل باشیم و از مواهب آن بهره مند شویم.

نادری دربارۀ میزان پیشرفت طرح ادغام شرکت های فولاد هرمزگان و صبا فولاد خلیج فارس گفت: فولاد هرمزگان مجموعه ای بسیار بزرگ است، بر آن هستیم این مجموعه را از دو روش توسعه دهیم یک روش این است که با وارد کردن سرمایۀ جدید توسعۀ جدید در آن ایجاد می کنیم و روش دیگر خرید و اضافه کردن ظرفیت های نیمه تمامی است که اطراف مجموعه وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه هدفگذاری در "هرمز" این است که سهم عمده ای در تولید ۱۰ میلیون تن فولادی که در چشم انداز تولید فولاد در منطقه خلیج فارس دیده شده داشته باشیم،ادامه داد: برای توسعۀ فولاد هرمزگان نیاز به کمک مسئولان داریم. نیازهایی هست که در داخل استان باید مرتفع شود که شامل زیرساخت هایی مانند اسکله، برق و آب شیرین است و در حوزۀ کشوری نیز همکاری های لازم برای گرفتن تسهیلات خارجی، هم از سوی وزارت صنعت و هم وزارت اقتصاد صورت گرفته است.امیدواریم مراحل پایانی اخذ تسهیلات از گروه اساماس دماگ آلمان هم انجام شود و بتوانیم توسعۀ سنگین مجموعۀ هرمزگان را انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه سال ۹۶ برای این شرکت سال جبران مافات بود،گفت: فولاد هرمزگان توانست جبران گذشته کند و زیان انباشتۀ انبوهی را که تصور می شد جبران آن دو تا سه سال طول بکشد جمع آوری کند،سال ۹۷ را بدون زیان شروع کردیم امیدوارم سال جاری شاهد عملکرد درخشانی از مجموعۀ مدیریتی و کارخانه فولاد هرمزگان باشیم که تا به حال در مجموعه نداشته ایم.

نادری با اشاره به اینکه صنعت فولاد از صنایعی است که به شدت اشتغال و تولید ثروت ملی را افزایش می دهد،گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی که نصیب استان می شود، درآمدهایی که به واسطۀ ارزش افزوده نصیب شهرداری ها می شود، درآمدی که از افزایش سرانۀ اشتغال ایجاد می شود و افزایش کیفیت زندگی کارکنان مجموعه‌های سودآور همگی تحت تأثیر صنعت فولاد است.

وی تصریح کرد: زمانی که گروه فولاد مبارکه یک طرح را کلید می زند، چه تأمین مالی بشود یا خیر، آن طرح را اجرایی می کند.به نظر می رسد تا سه سال دیگر بتوان ظرفیت فولاد هرمزگان را دو برابر کرد . اعدادی که در فولاد هرمزگان اعلام می شود چندین برابر توسعه ای است که در سایر بخش ها انجام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ