کد خبر: ۸۷۳۴۸
۰:۰ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

نگرانی پوتین از خروج آمریکا از برجام / تاکید ترامپ بر فشار به ایران
بعد از دیدار اعلام شد:

نگرانی پوتین از خروج آمریکا از برجام / تاکید ترامپ بر فشار به ایران

رئیس‌جمهور روسیه پیش از تاکید ترامپ بر اهمیت فشار های اعمال شده، گفت: این کشور بابت خروج آمریکا از برجام ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ گفت: توافق هسته‌ای برای من ماهیت صلح‌ آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و به لطف برجام، ایران به کنترل‌شده‌ترین کشور دنیا تبدیل شده است.

وی در انتقاد از خروج آمریکا از برجام گفت: نگرانی‌ درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را ابراز کردیم. ایران به لطف برجام کنترل برنامه هسته‌ای را به آژانس واگذار کرد و این توافق، ماهیت صلح‌ آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند.

ترامپ هم در این کنفرانس خبری گفت: از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا دیپلماسی و تعامل را به درگیری ترجیح دادم.

وی درباره رابطه آمریکا با روسیه توضیح داد: رابطه با روسیه هیچ‌گاه تا این اندازه بد نبوده اما این از 4 ساعت پیش تغییر کرد و در موضوعات زیادی  از جمله دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا گفت و گو کردیم. درباره اشاعه هسته‌ای هم با پوتین رایزنی کردم و وی را در جریان دیدار با رهبر کره شمالی قرار دادم.

ترامپ گفت: با روسیه درباره تروریسم اسلامی رادیکال هم گفت‌وگو کردم و روسیه و آمریکا هم از حملات تروریستی ضربه خوردند.

وی افزود: به علاوه درباره اهمیت اعمال فشار بر ایران برای جلوگیری از بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور و متوقف کردن کارزار خشونت آن، صحبت کردم. درباره این هم صحبت کردم که آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد از مزایای شکست داعش منتفع شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه را بابت تنش‌ها در روابط مسکو-واشنگتن هم مقصر می‌داند گفت: همه ما مقصر هستیم. همه طرف‌ها مقصر هستند که اجازه ندادند این دیدار بین سران دو کشور زودتر برگزار شود.

وی با بیان اینکه دو کشور صاحب ۹۵ درصد از سلاح‌های هسته‌ای دنیا هستند گفت: اینکه روابط دو کشور با یکدیگر دچار مشکل باشد، مضحک است.

پوتین با تقدیم توپ فوتبال جام جهانی به ترامپ گفت: حالا که صحبت از فوتبال شد، توپ در زمین شما است.

وی اذعان کرد هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا دوست داشته ترامپ در برابر رقیبش هیلاری کلینتون پیروز شود ولی تاکید کرد روسیه هیچ دخالتی در این انتخابات نداشته است.

پوتین در جواب سوالی در این باره که آیا دوست داشته ترامپ پیروز انتخابات شود گفت: بله. چون وی کسی بود که طرفدار عادیی شدن روابط آمریکا با روسیه بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ