کد خبر: ۸۷۳۵۳
۹:۴ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

گفت وگوی پوتین با ترامپ درباره برجام و موضع روسیه

گفت وگوی پوتین با ترامپ درباره برجام و موضع روسیه

پوتین با بیان اینکه با ترامپ درباره برجام صحبت کرده، گفت: موضع روسیه درباره این موضوع بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تاس، ولادمیر پوتین در برنامه شبکه یک روسیه گفت: از آنجایی که این نخستین دیدار مهم بود ، هیچ انتظار به خصوصی نداشتم. نخست به نظر می رسید که این نوعی گرم شدن روابط بوده تا بیشتر درباره شرایط به خصوصی در تماس های آینده گفتگو کنیم. اما چیزها به سوی دیگری رفت. مذاکرات واقعا خیلی مهم بود و گفتگوها در فضایی مشارکتی برگزار شد.

وی افزود: در این دیدار درباره تمام مشکلات منافع دوجانبه از جمله اوضاع در سوریه و تمام منطقه و بحران اوکراین گفتگو شد.آنها ایده های بخصوصی درباره حل بحران در جنوب شرق اوکراین دارند. موافقت کردیم به راه حل کارشناسی بنگریم. می توان از آن به عنوان عنصر مثبتی برای پیشرفت بیشتر نگاه کرد.

وی ادامه داد: با ترامپ درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردم و موضع روسیه درباره این موضوع بدون تغییر باقی مانده است. برنامه جامع اقدام مشترک ابزاری است که به طور کلی و به خصوص در آن منطقه، منع اشاعه هسته‌ای را تسهیل کرده است. تردیدی وجود ندارد که نباید این ابزار از بین برود.

پوتین گفت: دیدار بعدی با ترامپ هنوز نهایی نشده اما بعید ندانست که در حاشیه مجمع آسیایی یا پس از آن در آرژانتین در نشست سران گروه بیست با ترامپ دیدار کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ