کد خبر: ۸۷۳۶۰
۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

واکنش سپاه به علت اصلی صفر شدن درگیری ها در خلیج فارس

واکنش سپاه به علت اصلی صفر شدن درگیری ها در خلیج فارس

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: دلیل صفر شدن درگیری دریایی سپاه با ناوگان آمریکا در خلیج فارس، تغییر رفتار ایران نیست بلکه نشان دهنده تبعیت آمریکایی‌ها از قانون حاکم بر خلیج فارس و درک قدرت دریایی سپاه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، ترامپ در توئیتی اعلام کرده میزان درگیری شناورهای آمریکایی با نیروهای ایرانی در خلیج فارس در سال 2018 به صفر رسیده و برخی رسانه ها و کارشناسان خارجی تغییر عملکرد ایران در این منطقه را دلیل آن نامیدند.

در این رابطه سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران با رد این اظهارات گفت: گشت های دریایی سپاه و ماموریت ها هیچ تغییری نکرده و اگر میزان برخوردها کاهش داشته به دلیل قانونمندتر شدن رفتار آمریکایی ها در خلیج فارس است. نیروی دریایی سپاه طبق تقسیم وظایف صورت گرفته با نیروی دریایی ارتش، مسئولیت حراست از تنگه هرمز و خلیج فارس را برعهده دارد.

وی ادامه داد: برهمین اساس کلیه ترددها در این منطقه اعم از شناورهای تجاری و نظامی که عبور بی ضرر از تنگه هرمز دارند، کنترل می شوند که این امر شامل تمامی ناوگروه‌های آمریکایی از جمله ناوهای غول پیکر هواپیمابر آنها نیز خواهد شد. این رهگیری و سوال و جواب تنها محدود به تنگه هرمز نیست بلکه حتی قبل از آن، فعالیت نیروهای سپاه آغاز شده و شنودها از ورای منطقه آغاز و رهگیری برای «مثبت کردن» (کسب اطلاعات از شناورهای بیگانه) در این منطقه انجام می‌شود.

سردار شریف گفت: بعد از بازداشت آمریکایی ها که به عذرخواهی آنها انجامید، حساب کار دست آنها اآمده وگرنه در رفتار و گشت ها و کنترل های نیروی دریایی سپاه تغییر خاصی صورت نگرفته است. لذا مطرح کردن این موضوع که درگیری دریایی سپاه با ناوگان آمریکا به صفر رسیده بدلیل تغییر رفتار ایران نیست بلکه نشان دهنده تبعیت آمریکایی‌ها از قانون حاکم بر خلیج فارس و درک قدرت دریایی سپاه است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ