کد خبر: ۸۹۸۷۳
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۵/۸

شرمن: ترامپ نمی داند ایران فرهنگ مقاومت دارد و با تهدیدات کوتاه نمی‌آید

شرمن: ترامپ نمی داند ایران فرهنگ مقاومت دارد و با تهدیدات کوتاه نمی‌آید

معاون سابق وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از سیاست‌های ترامپ گفت: ایرانی‌ها فرهنگ مقاومتی دارند و بر اساس این فرهنگ، در برابر تهدیدات کوتاه نمی‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،وندی شرمن با انتقاد از رویکردهای ترامپ در قبال ایران به یاهو نیوز گفت: روش دیپلماتیک ترامپ این است که با تهدید به دشمنان حمله کرده و سپس می‌گوید بیایید گفت‌‌وگو کنیم تا به توافق برسیم. وی متوجه نیست که ایران فرهنگ مقاومتی دارد که کوتاه آمدن در برابر آن تهدیدهای علنی را تسلیم تلقی می‌کند و تسلیم نمی‌شود.

وی افزود: نقطه ضعف بزرگتر دیگر ترامپ این است که فاقد سیاست‌های دقیق و پیگیری‌های لازم است تا بتواند توافق‌های شفاهی را به قرارداد های بین‌المللی الزام‌ آور تبدیل کند. وی دوست دارد با توئیت‌ تیترهای رسانه‌ای بسازد و به دنبال شکوه و جلال موجود در نشست‌ها است، اما در خصوص ایران و کره شمالی هیچ نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت کاری وجود نداشته و نتوانسته‌ پشتکار و دقتی که چنین توافق‌های پیچیده‌ای‌ نیاز دارند را نشان دهد.

این اسبق آمریکایی ادامه داد: ترامپ تنها از همان رویکرد معامله‌گرانه‌ای استفاده می‌کند که در کار املاک و مستغلات مدیریتی موجب به ورشکستگی‌ های چند باره وی شد. نگرانم که وی به همین ترتیب به توافق‌های ژئوپلتیکی دست یابد که به شدت خطرناک است.

 انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ