کد خبر: ۸۹۹۰۹
۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۵/۹

عرضه ۱۶ درصد سهام بزرگترین شرکت بورس و آینده مبهم معامله ۳.۹ هزار میلیاردی
توسط شستا انجام می شود:

عرضه ۱۶ درصد سهام بزرگترین شرکت بورس و آینده مبهم معامله ۳.۹ هزار میلیاردی

شستا با اعلام فروش ۱۶ درصد سهام بزرگترین شرکت بورس یعنی تاپیکو ،سوت قطار فروش ۱۰۰ تا ۳۰ درصد سهام ۱۰۵ شرکت را زد اما باید دید آیا کسی حاضر به خرید نقد ۳.۳ هزار میلیارد تومانی می شود؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شستا که برنامه واگذاری 100 تا 30 درصد سهام 105 زیرمجموعه را مدنظر دارد، سوت قطار فروش شرکت ها را زد و برای  شروع 16 درصد از سهام تاپیکو را آماده کرد.

به این ترتیب تاپیکو که با سرمایه 8.15 هزار میلیارد تومانی ، بزرگترین شرکت بورس از لحاظ سرمایه اسمی بشمار می رود، 24 مرداد با عرضه بلوکی روبرو خواهد شد.

این بلوک شامل 13 میلیارد و 40 سهم است که به قیمت پایه هر سهم 260 تومان و به صورت یکجا و نقد و از سوی کارگزاری صبا تامین روانه میز فروش بورس خواهد شد. 

این درحالی است که با توجه به ارزش پایه بیش از 3.39 هزار میلیارد تومانی این بلوک و شرط نقد بودن معامله از یک سو، درصد واگذاری که حداکثر منجر به کسب یک کرسی هیات مدیره خواهد شد از سوی دیگر و همچنین وضعیت فعلی نقدینگی جامعه بورس و شرایط خاص تاپیکو، آیا شرکت یا شرکت هایی حاضر به خرید آن خواهند شد یا اینکه باید منتظر بی نتیجه ماندن عرضه و یا واگذاری تهاتری و دورن گروهی و ... بود؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ