کد خبر: ۹۰۱۱۹
۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۵/۱۵

بیمه خصوصی آماده گشایش نماد و عرضه ۵ درصدی شد
با درج در بازار دوم فرابورس :

بیمه خصوصی آماده گشایش نماد و عرضه ۵ درصدی شد

مدیران عامل و مالی شرکت بیمه نوین پس از ارتقا و درج نماد در بازار دوم فرابورس،آخرین وضعیت مالی و عملکری این شرکت ۱۵۰ میلیارد تومانی را تشریح کردند تا آماده گشایش نماد و عرضه ۵ درصدی سهام باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بیمه نوین که دارای سرمایه اسمی 150 میلیارد تومانی است و در بازار پایه ب فرابورس فعالیت دارد خواستار ارتقا به بازار دوم فرابورس شده که در این راستا پس از احراز شرایط پذیرش به عنوان صدمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج نماد شد تا پس از تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی توسط مدیران عامل، مالی و همچنین نماینده سهامدار عمده آماده گشایش نماد در بازار مذکور و عرضه 5 درصدی در آینده نزدیک باشد.

تشریح تاریخچه و فعالیت ها از زبان مدیرعامل

حسین کریم خان زند با ارائه توضیحاتی درخصوص تاریخچه و فعالیت شرکت اظهار داشت: بیمه نوین  در دی سال 84 به ثبت رسید و در اسفند ماه 84 نیز توانست مجوز فعالیت را از بیمه مرکزی اخذ کند. سرمایه اولیه این شرکت که بانک اقتصاد نوین با 19.9 درصد و تامین سرمایه نوین با 17.8 درصد جزء سهامداران ان به حساب می آیند، 14 میلیارد تومان بود که با 4 بار افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در حال حاضر به 150 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در تمام رشته های بیمه ای مشغول به فعالیت است،افزود: "نوین" در سال گذشته با کاهش 10 درصدی، بیمه اتکایی کمتری نسبت به سال قبل از ان خریداری کرده اما ذخایر قوی تر خواهد شد.میزان حق بیمه صادره در سال گذشته بالغ بر 442.9 میلیارد تومان بوده ودر مقایسه با سال ۹۵ در کلیه رشته ها رشد 21.3 درصدی را تجربه کرده است.براین اساس بیمه ثالث (اجباری و مازاد) 22.8 درصد،درمان 20.6 درصد،عمر و سرمایه گذاری 27.1 درصد و سایررشته ها 29درصد افزایش داشته است. همچنین خسارت پرداختی در سال ۹۶ معادل 1.8 درصد با کاهش همراه بوده است.

مطالبات از دیگر شرکت ها

این مقام مسئول درخصوص مطالبات از دیگر شرکت ها توضیح داد: "نوین" از شرکت های بیمه دانا، ایران و ناسکو مطالباتی دارد که برنامه وصول این مطالبات در دست اقدام است.بیشترین این مطالبات مربوط به بیمه ناسکو به مبلغ 1.46 میلیارد تومان در سال 96 است و سایر مطالبات نیز شامل سود دریافتنی سرمایه گذاری ها،سپرده نزد دیگران و طلب 2.5 میلیارد تومانی از فردی به نام رامین عابدی است که دادگاه وثیقه ملکی 5 میلیارد تومانی از این کلاهبردار دریافت شده است.

بدهی های مالیاتی

کریم خان زند درباره بدهی های مالیاتی تصریح کرد: مالیات ها تا پایان سال ۹۵تسویه شده است. از سوی دیگر به واسطه داشتن ۳۱میلیارد تومان زیان انباشته که به تایید وزارت اقتصاد رسیده تا زمانی که این زیان به سود تبدیل نشود شرکت از پرداخت مالیات معاف است.

وی سود خالص دوره مالی گذشته را 22.3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سود در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۲۲۱درصدی همراه بوده،همچنین زیان انباشته نیز کاهش ۳۸درصدی را تجربه کرده است. ضریب خسارت نیز با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.

مدیرعامل بیمه نوین ادامه داد:میزان سود هرسهم محقق شده در 3 ماهه نخست سال جاری 64 ریال است ،برخی شرکت ها در این صنعت پرتفوی محور هستند اما سیاست این شرکت EPS محور است و ریسک های بالاتر از حد نرمال این صنعت را نمی پذیرد.

برنامه های عملیاتی سال جاری

کریم خان زند درباره برنامه های عملیاتی در دست اقدام سال جاری گفت: اموزش و توانمند سازی نمایندگان برتر، طراحی و پیاده سازی حداقل 2 طرح بیمه ای متناسب با نیاز بازار، بازسازی زیرساخت ارتباطی موجود جهت بهبود عملکرد و افزایش امنیت، پیاده سازی و بهبود سیستمی فرایندهای BPMS، کنترل عملکرد چرخه های فروش و خرید کالا و خدمات در حوزه مالی، محاسبه نرخ جذب و نگهداشت و خروج مشتری در مقاطع ماهانه، تدوین و اجرای دستورالعمل ارائه خدمات به مشتریان VIP درمان و .... از جمله این اقدامات است.

میزان عرضه سهام

وی درخصوص میزان عرضه سهام توضیح داد:میزانی که برای عرضه در نظر گرفته شده 5 درصد است اما به علت اینکه 6 درصد سهام شرکت کاملا شناور است،درصورتی که بازار کشش لازم را داشته باشد ،از 5 درصد بیشتر هم عرضه خواهد شد.

سهم از بازار بیمه

این مقام مسئول با اشاره به سهم 1.6 درصدی "نوین" از بازار بیمه گفت: اگر فروش بیمه ثالث نداشته باشیم ،سهم بالا نداریم اما بیشترین سهم از فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری و سپس درمان،آتش سوزی،بدنه خودرو و بیمه های حمل و نقل و مهندسی کسب می شود.

کریم خان زند درخصوص اینکه تغییر مدیرعامل بیمه مرکزی چه تحولی در این صنعت ایجاد می کند،گفت: شرکت‌های بیمه با بیمه مرکزی روابط نزدیکی دارند و تصمیمات عالیه بیمه مرکزی در شورای عالی بیمه گرفته می شود و از نظر سیاست اقتصادی نیز بیمه مرکزی و این صنعت تابعی از دولت و مجلس هستند،با آشنایی صنعت بیمه با ریاست جدید،حتما این تغییر مثبت خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ