کد خبر: ۹۶۱۱۵
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۶/۱۳

سایپا از فردا ۵۰ هزار دستگاه را پیش‌فروش می کند/ مخالفت با پراید ۴۰ میلیونی
مدیرعامل شرکت :

سایپا از فردا ۵۰ هزار دستگاه را پیش‌فروش می کند/ مخالفت با پراید ۴۰ میلیونی

مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه پراید ۴۰ میلیون تومانی قابل قبول نیست و امکان احتکار با یک انبار هم وجود ندارد ، از پیش‌فروش ۵۰ هزار دستگاه در چهارشنبه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن قاسم جهرودی که در برنامه شب گذشته گفت‌وگوی ویژه شبکه دو در کنار مدیرعامل ایران خودرو گو پاسخ گو سئوالات و اعلام آخرین وضعتیت تولید خودرو بود، گفت: با تقاضا شدید و غیرعادی مواجه شده‌ایم که بسیار بیشتر از میزان تولید خودرو در ایران است. به طوریکه در برابر نیاز سالانه 1.2 تا 1.3 میلیون خودرو، هجوم مشتریان بیشتر شبیه سفته‌بازی است .

زمان افزایش تقاضای خرید خودرو

وی با اشاره به اینکه سایپا در 5 ماه اول سال حدود 18 هزار دستگاه بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته عرضه کرده ، ادامه داد: پس از شروع بحران ارزی در اردیبهشت‌، مردم گرایش فراوانی برای خرید خودرو پیدا کردند که به نظر می‌رسد بیشتر با هدف حفظ ارزش دارایی‌ها است. چرا که در ایران خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

این مقام مسئول افزود:خودروسازان و قطعه‌سازان با تلاش وزارت صنعت،در گروه نخست دریافت‌کنندگان ارز بانک مرکزی قرار گرفتند که نشان دهنده اثر بازار ارز در قیمت خودرو است.

سایپا با یک انبار امکان احتکار ندارد

جهرودی درباره شایعه احتکار خودرو توسط شرکت های خودروساز هم توضیح داد: خودرو اصولا قابل احتکار نیست و ارقام اعلامی درباره خودروهای احتکاری سایپا ، مربوط به تولید چند روزه است. در این میان هر دستگاه به محض اتمام تولید، شماره سریال دریافت می‌کند و نامدار می‌شود . بنابراین در چنین شرایطی امکان نگهداری و احتکار آن هم در تنها انبار سایپا نیست.

پراید 40 میلیون تومانی قابل قبول نیست 

وی درباره ادعای تخلف نمایندگی‌ها در فروش خودرو با قیمت‌های بازار آزاد هم گفت: تمام فروش های اخیر اینترنتی بوده و مردم در صورت مشاهده عرضه محصول در نمایندگی‌ها  اعلام کنند. این درحالی است که هر چند سایپا نسبت به قیمت فعلی پراید معترض است اما قیمت ۴۰ میلیونی را هم به‌هیچ عنوان قبول ندارد.

وی با بیان اینکه نباید به التهاب بازار دامن زد و محصولات سایپا تحت نظارت بوده و امکان فروش بیشتر از قیمت‌های مصوب هم وجود ندارد، ادامه داد: برخی قطعات دارای فناوری‌های پیشرفته ، تنها در اختیار تعداد محدودی از کشورها است که منجر به سخت شدن تولید در زمان تحریم شده است.

پیش فروش 50 هزار دستگاه از چهارشنبه این هفته

مدیرعامل سایپا درباره زمان پیش فروش محصولات هم گفت: از چهارشنبه این هفته، 50 هزار دستگاه انواع محصولات پراید، تیبا و نیسان وانت به صورت اینترنتی و با قیمت مصوب روز آماده ثبت نام است.

شرایط پیش فروش محصولات سایپا

خانواده رنو، مشکل اصلی در تاخیر

جهرودی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار دستگاه سیتروئن C3 پیش فروش و تحویل مشتریان خواهد شد، ادامه داد: عمده‌ترین مشکل در تاخیر خودرو مربوط به  محصولات رنو بوده و تولید روزانه این گروه از 570 دستگاه به حدود 90 دستگاه کاهش یافته است. زمان تاخیر سایر محصولات هم کمتر از یک ماه است.

به گفته وی تاکنون بسیاری از الزام‌های استانداردی در سایپا محقق شده است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ