کد خبر: ۹۷۶۰۷
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۷/۱

تحصیل هم‌زمان ۲ رشته در آموزش عالی مجاز شد
معاون وزیر علوم :

تحصیل هم‌زمان ۲ رشته در آموزش عالی مجاز شد

معاون وزیر علوم از مجاز شدن تحصیل همزمان برای تمام زیرنظام‌های آموزش عالی خبر داد و گفت: دانشگاه‌ های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور در صورت احراز شرایط اولیه می‌توانند تحصیل هم‌زمان داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه ایران،مجتبی شریعتی نیاسر در نشست خبری با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: اختیارات زمان آغاز سال تحصیلی به دانشگاه‌ها واگذار شده، برخی از دانشگاه‌ها از هفته گذشته و برخی نیز از فردا بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند. آیین نامه آموزشی یکپارچه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و برخی از اختیارات آموزشی به دانشگاه‌ها واگذار شده و موظف شده‌اند شیوه نامه مواردی که به آنها تفویض شده را تدوین کرده و به وزارت علوم ارائه دهند.

وی افزود: سال تحصیلی جدید را با طرح سال مهارت‌افزایی و ارتقای اشتغال‌پذیری تعریف کردیم و طرحی به دانشگاه‌ها در چهار بند ابلاغ شده که توجه به ضرورت دروس عملی و کاربردی در دوره کارشناسی، تقویت و تعریف دروس اختیاری برای دانش‌آموزان تا دو درس اختیاری متناسب با نیاز بازار و نوع رشته به‌صورت رایگان به دانشجویان ارائه شود.

شریعتی نیاسر ادامه داد: برای حمایت از این طرح دو برنامه داریم، به دانشگاه‌ها اجازه داده شده با تصویب هیأت امنا 2 درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها به مهارت‌افزایی دانشجویان کارشناسی اختصاص داده شود. همچنین تأمین اعتباری با موافقت سازمان برنامه و بودجه درنظر گرفته شده که به موجب آن ۱۴۰ میلیارد تومان برای کمک به دانشگاه‌هایی که در مهارت‌افزایی نقش دارند، ارائه شود. مهلت ثبت‌نام برای مؤسسات غیرانتفاعی از امروز به مدت یک ماه تمدید می‌شود. دانشگاه آزاد نیز از ۲۴ شهریورماه ثبت‌نام را تمدید کرده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ