کد خبر: ۹۷۶۱۶
۱۲:۳ - ۱۳۹۷/۷/۱

تکالیف بانک مرکزی به بانک ها برای اربعین / افزایش سقف برداشت نقدی

تکالیف بانک مرکزی به بانک ها برای اربعین / افزایش سقف برداشت نقدی

بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: به منظور رفاه زائران اربعین تمهیدات لازم از جمله افزایش سقف برداشت نقدی از خودپردازها و دیگر برنامه ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک مرکزی طی بخشنامه ای، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی را ملزم کرد شعب کشیک مورد نیاز در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را به منظور ارایه خدمات به زائران تعیین کنند.

به موجب این بخشنامه، به هنگام برگزاری مراسم اربعین، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز به افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ 500 هزار تومان از طریق تنظیم منوی برداشت وجه به صورت درون بانکی هستند.این افزایش سقف برداشت صرفاً از تاریخ 18 مهر تا 20 آبان سال جاری قابل انجام است.

همچنین نظام بانکی باید تدارک لازم را برای افزایش میزان نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی به‌عمل آورد.

این نهاد ناظر به‌منظور تسهیل انجام عملیات منظم پول‌رسانی، خدمات مالی و پرداخت، از شبکه بانکی خواسته ضمن برقراری کشیک فعال، نوع و مقدار اسکناس مورد نیاز در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین را برآورد و به ناظر پولی بانک مرکزی مستقر در استان مربوط اعلام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ