کد خبر: ۹۷۷۱۳
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۷/۳

مهلت و شرایط استفاده از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی
یک مسئول در سازمان بورس اعلام کرد:

مهلت و شرایط استفاده از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی

یک مسئول در سازمان بورس با اعلام مهلت اینکه مهلت از معافیت های مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی تا پایان سال جاری است، شرایط استفاده از این فرصت را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،میثم طهاسب زاده سرپرست اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس با اشاره به بند ز تبصره 10 ماده قانون بودجه 97 مبنی بر استفاده شرکت های زیانده و مشمول ماده 141 قانون تجارت از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ناشی از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و خروج از زیان به سنا گفت: شرکت هایی می توانند از این معافیت استفاده کنند که طبق صورت های مالی سال گذشته ( تا 29 اسفند 96 ) مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت شده باشند.

وی ادامه داد: این شرکت ها صرفاً با انجام افزایش سرمایه از این محل و نه ترکیب آن با سایر محل ها از جمله مطالبات و آورده نقدی، باید از شمول ماده 141 خارج شوند و شرکت های متقاضی باید مفاد آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده 149 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در مورد نحوه انتخاب هیات کارشناسی و ... را به طور کامل رعایت کنند.

این مقام مسئول افزود: ملاک شمولیت ماده 141 در مورد شرکتی که سال مالی آن با سال شمسی (مالیاتی) مطابقت ندارد، صورت های مالی پایان دوره مالی سال 96 است. همچنین مهلت شناسایی و ثبت مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در دفاتر قانونی و حداکثر زمان برای انجام تشریفات قانونی جهت انتقال به سرمایه و ثبت افزایش سرمایه برای منتفع شدن از شمول مالیات با نرخ صفر، حداکثر تا پایان سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 خواهد بود.

به گفته طهماسب زاده، اگر مبلغ مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، بیش از مبلغ افزایش سرمایه مورد نیاز شرکت برای خروج از زیاندهی باشد، انتقال کل مبلغ مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به حساب سرمایه ،معاف از مالیات خواهد بود.

وی ادامه داد: چنانچه شرکتی تنها بخشی از مبلغ شناسایی شده را به حساب سرمایه منتقل کند و از ماده 141 خارج شود و مابقی را در حساب مازاد تجدید ارزیابی در بخش حقوق صاحبان سهام منظور کند، مبلغ منتقل شده به حساب سرمایه و مبلغ باقیمانده در سرفصل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به استناد آیین نامه تبصره یک ماده 149 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ