کد خبر: ۹۹۰۳۱
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۷/۱۴

واریز و برداشت به حساب سپرده ارزی امکان‌پذیر شد
بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی:

واریز و برداشت به حساب سپرده ارزی امکان‌پذیر شد

بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی، صاحب سپرده کوتاه‌مدت ارزی می‌تواند به تناوب، به مانده حساب واریز یا از آن برداشت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسئول بخش ارزی یکی از بانک های دولتی به ایبِنا گفت: در روزهای گذشته و همزمان با افت قیمت ارزهای خارجی در بازار، روند افتتاح حساب های ارزی توسط دارندگان ارزهای خانگی افزایش یافته است.

از سوی دیگر برخی از بانک ها برای سپرده های یکساله دلاری تا ۵.۵ درصد سود در نظر گرفته اند که بیش از رقم تعیین شده توسط بانک مرکزی است. از آنجایی که اتباع خارجی نیز امکان افتتاح حساب سپرده ارزی در بانک های ایران با مدارک و مستندات مشخص شده از جمله گذرنامه معتبر و پروانه اقامت دائم یا موقت را دارند، این سپرده جذابیت بالایی برای آنها دارد. البته اتباع افغانستان و عراق مقیم ایران شرایط متفاوتی برای افتتاح سپرده ارزی دارند که می توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک های مختلف از این شرایط مطلع شوند.

از مهم ترین ویژگی های این سپرده می توان به این موضوع اشاره کرد که صاحب سپرده کوتاه مدت ارزی می تواند به تناوب از مانده حساب خود برداشت یا وجهی به آن واریز کند.همچنین براساس بخشنامه بانک مرکزی اتباع خارجی نیز می توانند با ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز اقدام به افتتاح این نوع حساب ها در بانک های ایران کنند.با این حال بانک ها در پایان دوره سپرده گذاری ارزی یک ساله ۰.۳ درصد نسبت به حجم سپرده دریافتی کارمزد می گیرند.

همچنین اگر سپرده گذار قبل از پایان دوره سپرده گذاری نسبت به بستن حساب ارزی اقدام کند، بانک ها باید از محل منابع اصل و سود سپرده را به پرداخت اسکناس ارزی به مشتری پرداخت کنند و سپس ارز پرداختی را از اداره بین الملل بانک مرکزی دریافت کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ