کد خبر: ۱۲۵۶۷
۱۲:۹ - ۱۳۹۴/۳/۱۰

دلایل تغییر۱۸۰درجه ای درآمد یک شرکت/ از زیان ۱۹۲ریالی به سود ۹۲ ریالی
مدیرعامل شرکت اعلام کرد:

دلایل تغییر۱۸۰درجه ای درآمد یک شرکت/ از زیان ۱۹۲ریالی به سود ۹۲ ریالی

شرکت حمل و نقل خلیج فارس که اولین پیش بینی درآمد سال مالی جاری را با زیان ۱۹۲ ریالی زیان همراه کرده بود، در اقدامی جالب برای هر سهم ۹۲ ریال سود پیش بینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسین حاجی مرادخانی مدیرعامل این شرکت 34.9 میلیارد تومانی با ارسال نامه ای به سازمان بورس توضیح داد:در سنوات اخیر مبنای ارایه بودجه با توجه به گزارش مدیران شعب و برآوردهای آتی آنها از حمل انواع محمولات صورت می گرفت اما به دلیل نوسانات غیرعادی و عدم تحقق بودجه پیش بینی شده طی سنوات اخیر، بودجه سال آتی (سال مالی 94) بر اساس مبانی و مفروضات تحقق یافته در عملکرد واقعی و با در نظر گرفتن قراردادهای منعقده، شرایط اقتصادی و سایر مولفه های تاثیرگذار در صنعت حمل و نقل جاده ای و تعمیم آن به سال مالی 94 تهیه و تدوین شده است. (بودجه اصلاحی ارایه شده به آن سازمان محترم با در نظر گرفتن مفروضات فوق بوده است.)

این مقام مسئول ، عمده دلایل تغییرات در بهای تمام شده ارایه خدمات و هزینه های اداری، عمومی که باعث کاهش زیان در عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1393 و متعاقب آن بودجه سال مالی 1394 بوده را به شرح ذیل اعلام کرد:

الف- تغییر در مفروضات بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه بر مبنای عملکرد 9 ماهه واقعی:

1- هزینه حمل تجاری و هزینه 3 درصد حق پایانه ها در بودجه بر اساس 9 ماهه با نرخ رشد 120 درصد برآورد شده بود. در حالی که نرخ رشد درآمد حمل با 115 درصد در بودجه پیش بینی شده است. در بودجه اصلاحی فوق نرخ رشد هزینه حمل همانند درآمد با 115 درصد رشد برآورد شده است که از این بابت مبلغ 145.195 میلیون ریال بهای تمام شده محمولات کاهش یافته است.

2- هزینه خسارت اخراج کارکنان (تعدیل نیروی انسانی) به مبلغ 22.050 میلیون ریال که در بودجه بر اساس عملکرد 9 ماهه در هزینه فوق برآورد شده بود به استناد نامه شماره 1016.20 مورخ 26 فروردین 94 معاونت محترم سازمان خصوصی سازی تنها از محل منابع حاصل از فروش 162 دستگاه کامیون شرکت قابل پرداخت است. با در نظر گرفتن دستور آن معاونت و عدم پرداخت هزینه خسارت خروج برای سال آتی در بودجه اصلاحی برآورد نشده که به همین مبلغ هزینه های شرکت کاهش خواهد یافت. بدیهی است در صورت عدم تامین نقدینگی از محل فروش کامیون های مذکور شرکت اقدام به اخراج پرسنل نخواهد کرد.

3- هزینه حق بیمه قراردادها که علاوه بر هزینه حق بیمه کارکنان، جهت اخذ مفاصاحساب به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود. در بودجه آتی بر اساس عملکرد 9 ماهه پیش بینی نشده بود، لذا بر اساس هزینه های تحقق یافته در عملکرد واقعی و تعمیم آن به سال مالی 1394، مبلغ 9.990 میلیون ریال هزینه حق بیمه قراردادها در بودجه آتی برآورد شده که از این بابت بهای تمام شده ارایه خدمات به مبلغ فوق افزایش می یابد.

4- افزایش هزینه اضافه کاری پرسنل در بودجه اصلاحی نسبت به بودجه بر اساس عملکرد 9 ماهه با توجه به افزایش ضرایب حقوق و دستمزد طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای سال مالی 94 در نظر گرفته شده که متاسفانه در بودجه بر اساس عملکرد 9 ماهه به درستی محاسبه نشده بود. با توجه به مورد فوق مبلغ 12.765 میلیون ریال به هزینه های حقوق و دستمزد شرکت اضافه شده است.

ب- تغییر در بودجه آتی به واسطه تغییر در عملکرد واقعی دوره مالی 3 ماهه پایانی سال مالی 1393:

1- کاهش در هزینه پاداش بهره وری تولید به مبلغ 75.699 میلیون ریال با مدنظر قرار گرفتن بند 11 گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت (سازمان حسابرسی) در صورت های مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1393 و دستور مدیریت مبنی بر برگشت ذخیره منظور شده و عدم پرداخت به کارکنان در سال مذکور به دلیل عدم دستیابی به ظرفیت عملی حمل بوده است که به همین میزان در بودجه اصلاحی هزینه فوق منظور نشده است.

2- افزایش هزینه ذخیره مرخصی و هزینه 5 درصد رفاه پرسنل با توجه به تحقق آن در عملکرد سه ماهه پایان سال در بودجه آتی جمعا به مبلغ 8.124 میلیون ریال برآورد شده است. لازم به ذکر است هزینه صندوق رفاه کلا در بودجه آتی بر اساس 9 ماهه در نظر گرفته نشده بود.

از مجموع 228.392 میلیون ریال کاهش بهای تمام شده ارایه خدمات و هزینه های اداری و تشکیلاتی، مبلغ 212.063 میلیون ریال طبق توضیحات بالا به استحضار رسید. قابل ذکر است اثرات کاهش بهای تمام شده ارایه خدمات بر حمل انواع محمولات همانند رویه عملکرد واقعی تاثیر گذاشته است همچنین هیچ گونه تغییری از بابت پیش بینی حق مدیریت طبق سوال کارشناس محترم بورس در بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه بر اساس عملکرد انجام نگرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ