کد خبر: ۱۲۹۴۲۶
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۴/۴

راهکار نماینده مجلس برای مقابله با تشدید رکود در بازار مسکن

راهکار نماینده مجلس برای مقابله با تشدید رکود در بازار مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تبعات بی سابقه کاهش ساخت و ساز و نگرانی نسبت به تشدید رکود در بازار مسکن گفت: دولت باید نسبت به ارائه تسهیلات کم سود اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرسبه نقل از تسنیم، صدیف بدری با ابراز نگرانی نسبت به تشدید رکود در بازار ساخت و ساز مسکن گفت: بر اساس گزارش ها و آمارهای ارائه شده، ساخت و ساز ماهانه در حال کاهش بوده که دلیل آن بروز تلاطم در بازار مسکن است.

وی با بیان اینکه متأسفانه قیمت مصالح ساختمانی و هزینه های مرتبط با ساخت و ساز روز به روز در حال افزایش است که این مسئله کار را برای اجرای پروژه های ساختمان سازی سخت کرده، افزود: در این شرایط پیمانکار یا سازنده نمی داند با شروع کردن یک پروژه ساختمان سازی باید چه میزان هزینه کند و این مسئله ریسک پروژه های ساخت و ساز را افزایش داده و در حال حاضر شاهدیم که بسیاری از پروژه ها به دلیل افزایش قیمت ها، متوقف شده است.

بدری با اشاره به تبعات بی سابقه کاهش ساخت و ساز طی ماه های ابتدای سال جاری در 9 سال اخیر گفت:  یک سازنده 1.5 سال پیش، میلگرد را کیلویی 1600 تومان خریداری می کرد، اما امروز همان محصول را باید کیلویی 5 هزار تومان خریداری کند.برای افزایش ساخت و ساز و تشویق سازندگان به تولید مسکن، باید محرک های مالی و اقتصادی جدید تعیین شود. از این رو دولت باید برای توسعه این مسئله نسبت به ارائه تسهیلات کم سود اقدام کند. دولت اخیرا نسبت به اجرای بازار تعهدی مصالح ساختمانی برای ارائه مصالح به سازندگان و دریافت هزینه به صورت قسطی اقدام کرده، اما هنوز این مسئله عملیاتی نشده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ