کد خبر: ۲۲۲۶۵۶
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۵

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون دلاری و ۹۸۹ میلیارد تومانی
مدیرعامل اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون دلاری و ۹۸۹ میلیارد تومانی "حکشتی"

مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به مجموع افزایش سرمایه زیرمجموعه ها طی سال گذشته از سرمایه‌ گذاری ۱۸ میلیون دلاری و ۹۸۹ میلیارد تومانی برای خرید ۵ هزار کانتینر و ۱۵۰ کامیون کشنده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا مدرس‌خیابانی در خصوص افزایش سرمایه ۴۳ درصدی شرکت کشتیرانی از سود انباشته، گفت: پیشنهاد افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره به علل مختلف از جمله مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی گروه مطرح شد. بطور نمونه سرمایه دو شرکت فله از ۱۰۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان و کشتیرانی دریای خزر از ۱۰۸ به ۳۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: مجموع افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه طی سال گذشته بالغ بر ۸۶۴ میلیارد تومان بود. هدف از افزایش سرمایه این شرکت، افزایش فعالیت‌ها در جهت بهسازی و نوسازی دارایی‌های ثابت بود و طی سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ میلیون دلاری، ۵ هزار کانتینر ۴۰ فوتی برای تقویت ناوگان کانتینری خریداری شد. همچنین ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده نیز در راستای حمل‌ و‌ نقل چندوجهی و ارائه خدمات لجستیکی به ارزش ۹۸۹ میلیارد تومان خریداری و شرکت حمل‌ و‌ نقلی جاده‌ای گروه کشتیرانی تأسیس شد.

مدرس‌خیابانی ادامه داد: با توجه به تغییر مداوم قوانین و مقررات بین‌المللی دریانوردی باید برای رفع این محدودیت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نوسازی ناوگان با ورود شناور‌های تازه محقق شود. امید می رود با توجه به این تحولات، روند سودآوری به صورت مستمر حفظ شود.

بر اساس این گزارش، مجمع فوق العاده شرکت کشتیرانی دوم اردیبهشت برگزار شد و طی آن سهامداران با افزایش سرمایه ۴۳ درصدی معادل ۲.۴ هزار میلیارد تومانی از سود انباشته موافقت کردند. "حکشتی" به منظور جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته (خرید کانتینر و کامیون کشنده) و جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سرمایه فعلی را از ۵.۷ به ۸.۲ هزار میلیارد تومان رساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ