کد خبر: ۱۲۹۸۷۹
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۴/۱۷

برنامه وزارت راه برای ساخت دو ساله ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور

برنامه وزارت راه برای ساخت دو ساله ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور

معاون وزیر راه گفت: تا دو سال آینده 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 100 هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی نبیان با تاکید بر اینکه در ماه های اخیر و در جلسات متعدد با بخش خصوصی قراردادهایی در سازمان ملی زمین و مسکن تنظیم شده که سعی شده اشکالات قبلی آن ها به حداقل برسد،گفت: سعی بخش دولتی بر این است که منافع مشترک هر دو طرف را در قراردادها لحاظ کنیم تا هم دولت و هم بخش خصوصی بتوانند به حداکثر خواسته ها برسند.

وی در تشریح سیاست های دولت در بخش مسکن توضیح داد: نخستین تکلیف دولت در بخش مسکن اتمام پروژه مسکن مهر بود. تا زمانی که پرونده مسکن مهر بسته نشده بود نمی توانستیم طرح دیگری را آغاز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دومین طرح وزارت راه این بود که در یک اقدام ملی و در راستای رونق تولید مجدد مسکن، ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای دهک های مختلف را کلید بزند، ادامه داد: در این طرح تا دو سال آینده 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن  و 100 هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد که از این میان سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه تخصیص زمین برای 200 هزار واحد را بر عهده دارد.

نبیان تجربه دولت در مشارکت با بخش خصوصی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون 1300 پروژه به صورت مشارکتی اجرا شده که از این میزان حدود 95 درصد آن ها به سرانجام رسیده که اتفاق مثبتی است و باید همه تلاش را در استفاده از این ظرفیت گسترده به کار گیریم و همه دست به دست هم دهیم تا به نهضت خانه سازی که در وزارت راه آغاز شده است، سرعت بخشیم.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ