کد خبر: ۱۵۴۴۲۷
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۳/۲۰

اصلاح پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصاد ایران در سال جاری و آینده

اصلاح پیش بینی بانک جهانی از رشد اقتصاد ایران در سال جاری و آینده

بانک جهانی با اصلاح پیش‌بینی از رشد اقتصادی ایران اعلام کرد: اقتصاد این کشور در سال جاری رشد منفی ۵.۳ درصدی را تجربه و در سال آینده وارد رشد مثبت ۲.۱ درصدی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک جهانی در جدیدترین گزارش موسوم به دورنمای اقتصادی جهان با اصلاح پیش‌بینی از رشد اقتصادی ایران اعلام کرد: پیش بینی می شود اقتصاد ایران در سال جاری رشد منفی ۵.۳ درصدی را تجربه کند اما در سال آینده وارد رشد مثبت شود.

اقتصاد ایران که از سال 2018 وارد رکود شده در سال آینده وارد رونق شده و رشد 2.1 درصدی را تجربه خواهد کرد.رشد اقتصادی ایران در سال 2019 منفی 8.2 درصد محاسبه شده و در سال 2020 نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت های خدماتی و تولیدی بهتر از منفی 5.3 درصد نخواهد شد.

اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی 5.2 درصد دچار رکود خواهد شد. فعالیت‌های اقتصادی در اقتصادهای پیشرفته 7 درصد در سال 2020 کوچک خواهد شد چرا که تقاضای داخلی و عرضه، تجارت و امور مالی به شدت مختل شده است.

پیش بینی می‌شود اقتصاد آمریکا درسال جاری 6.1 و اقتصاد منطقه یورو  9.1 درصد کوچک شود.بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه  2.5 درصد کوچک شوند که اولین انقباض گروهی در مدت حداقل شصت سال اخیر محسوب می‌شود.

در این گزارش، چشم‌انداز اقتصاد جهانی بسیار نامشخص است و ریسک‌های نزولی غالب هستند. احتمال طولانی شدن این بیماری همه گیر و کاهش تجارت جهانی و سست شدن پیوندهای بخش عرضه در جهان نیز پیش بینی شده است.

بر اساس یک سناریوی نزولی، رکود اقتصاد جهانی به 8 درصد نیز ممکن است برسد و به دنبال آن بهبودی آهسته در سال 2021 رخ دهد و تقریبا بیش از یک درصد باشد و تولید در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه نیز در سال جاری تقریباً 5 درصد کاهش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ