کد خبر: ۱۵۴۹۶۳
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۴/۶

۱۵ درصد از سهام بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان عرضه اولیه می‌شود
مدیرعامل شستا:

۱۵ درصد از سهام بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان عرضه اولیه می‌شود

مدیرعامل سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضوانی‌فر با اشاره به درج نماد "سیتا" در بورس تهران به ایسنا گفت: سرمایه‌گذاری سیمان تامین به عنوان یکی از هلدینگ‎‌های تابعه شستا در سه حوزه صنعت سیمان، عمران و ساختمان و حمل‌ و نقل فعال است که ۱۵ درصد از سهام آن عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیمان تامین بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان محسوب می‌شود، افزود: این هلدینگ بطور مستقیم و غیرمستقیم در ۴۵ شرکت سهام دارد که از این تعداد ۳۰ شرکت مدیریتی و ۱۵ شرکت غیرمدیریتی است و از این میان ۲۶ شرکت تابعه این هلدینگ، بورسی و ۱۹ شرکت غیربورسی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۰ درصد از ظرفیت تولید و فروش سیمان در اختیار این هلدینگ است، ادامه داد: سود تجمیعی شرکت‌های سیمانی هلدینگ با افزایش ۱۲۶ درصدی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از ۴۹۷ میلیارد تومان به ۱۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. این هلدینگ در صنعت حمل‌ و نقل فقط با یک شرکت ۳۰ درصد ظرفیت حمل‌ونقل کالاهای اساسی را عهده دار است.

رضوانی‌فر با اشاره به افزایش بیش از ۱۸۷ درصدی سود خالص تلفیقی این هلدینگ عنوان کرد: سود خالص تلفیقی هلدینگ سیمان تامین از ۴۷۱ میلیارد تومان در سال مالی گذشته به حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان در سال منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۹ افزایش یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ