کد خبر: ۱۶۱۷۴۵
۱۲:۹ - ۱۳۹۹/۹/۳

مدیرعامل شرکت خبر داد :

"وبانک" اوراق اختیار فروش تبعی منتشر می کند / بیمه بازدهی مثبت

مدیرعامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام برخی از شرکت‌ های تابعه و با هدف ضمانت دستیابی به حداقل نرخ بازدهی برای سهامداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر تقی‌خان تجریشی در خصوص انتشار اوراق اختیار اوراق فروش تبعی گفت: این روزها با توجه به تداوم روند هیجانی نزولی در بازار سرمایه، ایفای نقش از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی و بزرگ بیش از پیش مورد توجه و تأکید کارشناسان اقتصادی قرار گرفته و این گروه با اتکا به دانش و تخصص در پایش و بهینه‌سازی ترکیب سهام سبد سرمایه‌گذاری، می توانند با جهت‌دهی مناسب به بازار در ایجاد اطمینان و اعتماد بلندمدت به بازار سرمایه به عنوان عرصه‌ای برای تخصیص بهینه‌ سرمایه‌های خرد و مازاد گام بردارند.

وی افزود: با توجه به واقعیت‌های اقتصاد همچون افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و نرخ ارز، قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها به سطوحی پایین‌تر از ارزش کارشناسی رسیده است. در این میان، گروه توسعه ملی به عنوان یکی از چهار هلدینگ چندرشته‌ای صنعتی بورسی تاکنون به روش های مختلفی در جهت کنترل نوسانات هیجانی بازار به ایفای نقش پرداخته است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر همین اساس "وبانک" قصد دارد با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام برخی از شرکت‌های تابعه دستیابی به حداقل نرخ بازدهی برای سهامداران آنها را ضمانت کند. این ابزار به سهامداران خرد با قیمت تقریباً رایگان (یک ریال در روز عرضه) این اطمینان را می‌دهد در صورتی که سهام را تا روز سررسید به فروش نرسانند به حداقل بازده مطلوبی دست خواهند یافت.

تجریشی عنوان کرد: در حقیقت دارندگان این اوراق می‌توانند مطمئن باشند با نگاه داشتن سهام تا روز سررسید اوراق در صورتی که قیمت اِعمال آن کمتر از قیمت بازار باشد، سهام را به ناشر اوراق بفروشند و عملا بازدهی مثبت را از طریق خرید اوراق اختیار فروش تبعی بیمه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ