کد خبر: ۱۶۴۵۲۲
۱۰:۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳

کاهش ۷. ۱۱و ۳. ۷ درصدی تولید ایران خودرو و سایپا در ۱۰ ماه سال جاری

کاهش ۷. ۱۱و ۳. ۷ درصدی تولید ایران خودرو و سایپا در ۱۰ ماه سال جاری

آمار تولید خودروسازان در دی‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷. ۴ درصدی داشت و سهم ایران خودرو و سایپا در تولید انواع خودرو با کاهش ۷. ۱۱و ۳. ۷ درصدی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فارس در گزارشی اعلام کرد: تولید خودروسازان طی دی‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷. ۴ درصدی داشته است. در این مدت ۸۳.۹ و ۸۱۴.۳ هزار دستگاه سواری و انواع خودرو تولید شد که در مقایسه با سال گذشته کاهش و افزایش ۳. ۵ و ۳. ۲۱درصدی داشته است.

طی این مدت تولید سواری معادل  ۷۳۹.۹ هزار دستگاه بوده که در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته ۴. ۲۰ درصد رشد داشت. بر این اساس ایران‌خودرو طی ماه گذشته ۴۴.۳هزار دستگاه انواع خودرو تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷. ۱۱درصدی داشته است.

تولید سواری و انواع خودرو هم ۴۳.۸ و ۴۱۸.۲هزاردستگاه بوده که نسبت به دی ۹۸ با کاهش ۸. ۹درصدی و افزایش ۴. ۴۲ درصدی روبه‌رو شده است.

 ۳۹.۲هزار دستگاه انواع خودرو توسط سایپا تولید شد که در مقایسه با دی ۹۸ افت ۳. ۷درصدی داشته است. در این مدت تولید سواری این خودروساز هم ۳۳.۳هزار دستگاه بوده که در مقایسه با سال گذشته کاهش ۲. ۱۰درصدی را تجربه کرد. در این مدت ۲۹۰.۶هزار دستگاه سواری تولید شده که نسبت به دی ماه سال گذشته ۴. ۳درصد کاهش داشته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ