کد خبر: ۱۶۶۲۹۷
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱/۷

کانال سوئز تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود
مالک کشتی اورگیون:

کانال سوئز تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود

مالک کشتی اورگیون از بازگشایی کانال سوئز تا ساعاتی دیگر و شناور شدن روی آب خبر داد و گفت: تمام خدمه در سلامت کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دویچه وله ازقول یوتیتو هیگاکی مالک کشتی اورگیون اعلام کرد: کانال سوئز تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود و این کشتی روی آب شناور خواهد شد. هیچ آبی داخل کشتی نفوذ نکرده و تمام خدمه هم در سلامت کامل هستند و راه‌اندازی موتور کشتی هم مشکلی ندارد.

بر اساس این گزارش، کشتی اورگیون صبح روز سه شنبه در مسیر رفتن از چین به روتردام هلند در کانال سوئز گرفتار شد و تاکنون در آنجا گیر کرده است. کشتی‌های تجاری بسیاری آنجا ترافیک ایجاد کرده‌اند و امکان عبور و مرور از دو طرف مسدود است.

این کانال به طول 193 کیلومتر و مهم‌ترین آبراه در دنیا است که دو قاره آسیا و اروپا را به هم وصل می‌کند. 12 درصد تجارت این دو قاره از این مسیر انجام می‌ شود.

کالاهایی به ارزش 10 میلیارد دلار در آبراه‌های کانال سوئز گرفتار شده‌اند و هر هفته توقف کشتی‌ها در این مسیر 5 تا 10 میلیارد دلار به تجارت جهانی آسیب می‌زند. با بسته شدن این کانال و توقف کشتی های نفت کش، قیمت نفت برنت با 4.2 درصد افزایش به بشکه‌ای 64.5 دلار رسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ