کد خبر: ۱۶۶۲۹۹
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱/۷

سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد

سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد

وزرای خارجه ایران و چین طی مراسمی سند همکاری های جامع ۲۵ ساله تهران و پکن را امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف و وانگ یی در مراسم نمایشگاه اسناد روابط ایران و چین به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دوجانبه، سند همکاری های جامع ایران و چین را امضا کردند.

وانگ یی وزیر خارجه چین در دیدار با حسن روحانی ضمن رایزنی درباره گسترش روابط دوجانبه گفت: دولت آمریکا می‌خواهد در سیاست تجدید نظر کرده و به برجام برگردد و چین هم از این اقدام استقبال می‌کند.

وی افزود: چین همواره با زیاده طلبی و تحریم های یکجانبه آمریکا مخالفت کرده و در عرصه بین المللی این مخالفت را نشان داده است. فشار حداکثری اقدامی خلاف قانون و ضد بشری است که از حمایت بین‌المللی برخوردار نیست. باید دقیقاً به برجام عمل شود و مورد استناد همه اعضا باشد. طبق توافق های به عمل آمده در آینده مقدار بیشتری از واکسن کرونا را در اختیار ایران قرار خواهیم داد.

روحانی هم با اشاره به روابط  خوب تهران و پکن گفت: مواضع مشترک دو کشور در موضوعات بین المللی شاهدی بر سطح مطلوب این روابط است. همکاری های دو جانبه برای اجرای توافق هسته ای و عمل به تعهدات برجامی از سوی اروپا بسیار مهم است و می تواند موجب تغییر شرایط کنونی شود.

وی افزود: افزایش همکاری بخش های خصوصی دو کشور موجب تقویت مناسبات اقتصادی است.در خصوص واکسن کرونا افزایش همکاری های طرفین ضروری است و خواهان تهیه و تأمین واکسن بیشتری از چین هستیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ