کد خبر: ۱۶۶۳۱۱
۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱/۸

محتوای سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین بررسی شد + متن کامل

محتوای سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین بررسی شد + متن کامل

محتوای سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین در بعد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با اعلام عدم ذکر رقم خاص درباره سرمایه‎گذاری یا منابع مالی و واگذاری منطقه ای، بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، محتوای سند همکاری جامع 25 ساله ایران و چین، نقشه راه برای همکاری های جامع دو جانبه است و حاوی هیچ قراردادی نیست. در بعد سیاسی، طرفین ضمن ارتقای همکاری‌های نزدیک در زمینه های مختلف،مناسبات در نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش می‌دهند و تعامل در عرصه‌های مختلف دفاعی را تقویت خواهند کرد.

در بعد اقتصادی، همکاری در حوزه‌های نفت،انرژی، صنعت و معدن مورد تاکید بوده و بر مشارکت موثر ایران در ابتکار کمربند-راه طرف چینی تاکید شده است. همکاری در زمینه‌های زیرساختی، ارتباطی، مخابراتی، علمی،فناوری، آموزشی و سلامت بخش دیگری از این سند است.

در بعد فرهنگی هم بر افزایش شناخت متقابل از طریق ارتقاء ظرفیت گردشگری، رسانه‌ای، سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های دوستی و همکاری دانشگاهی تاکید شده است.

در هیچ کجای سند رقم و عدد خاصی در خصوص سرمایه‎گذاری و یا منابع مالی ذکر نشده و واگذاری منطقه، انحصار متقابل و یا یکجانبه‎ای مطرح نیست. همچنین مدیریت و اداره هیچ منطقه‎ای نیز واگذار نشده است.

بنابراین گزارش، متن کامل سند همکاری 25 ساله ایران و چین را می توان اینجا مشاهده کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ