کد خبر: ۱۶۶۴۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۴

موافقت آمریکا با حضور در جلسه سه شنبه و بازگشت متقابل به برجام
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد :

موافقت آمریکا با حضور در جلسه سه شنبه و بازگشت متقابل به برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در جلسه سه شنبه این هفته و مذاکره با متحدان اروپایی، روسی و چینی‌ با هدف بازگشت متقابل ایران و آمریکا حضور دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ند پرایس در نخستین واکنش آمریکا به نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام که منجر به برگزاری جلسه حضوری در سه شنبه این هفته شده با صدور بیانیه ایی اعلام کرد: هر چند انتظار و احتمال پیش بینی مذاکره مستقیم با ایران نیست اما واشنگتن آماده گفتگوی مستقیم است.

وی ادامه داد: موافقت شده‌ آمریکا در گفت‌و‌گوها با متحدان اروپایی، روسی و چینی‌ حضور داشته باشد تا موارد مربوط به بازگشت متقابل ایران و آمریکا شناسایی شود. با این حال به دلیل پیش بینی دشوار بودن مباحث مدنظر ، انتظار نمی رود پیشرفت فوری حاصل شود اما این گفت وگو ها گامی مناسب و رو به جلو بوده و حول محور کارگروه‌های مدنظر اتحادیه اروپا و جمله ایران مبنی بر کاهش تحریم ها و ایفای تعهدات تهران شکل می‌گیرد.

به گفته آقای پرایس، موارد اصلی مورد بحث «گام‌های هسته‌ای که ایران باید برای بازگشت به رعایت مفاد برجام بردارد» و نیز اقدامات مربوط به «کاهش تحریم‌ها که ایالات متحده باید برای بازگشت به رعایت [برجام] انجام دهد» خواهد بود.

راب مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران نیز در توئیتر اعلام کرد: گفت‌‌وگو‌ با شرکای اروپایی، روسی و چینی سه شنبه در اتریش و با هدف  آن چه ایران و آمریکا باید برای از سرگیری رعایت تعهدات برجام انجام دهند ، برگزار خواهد شد که قدم اول است. بحث‌هایی دشوار اما در مسیر درست در پیش رو است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ