کد خبر: ۱۶۶۴۶۰
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱/۱۴

شروع واکسیناسیون عمومی از مهر / آخرین وضعیت سه واکسن ایرانی
رئیس کمیته علمی ستاد کرونا خبر داد:

شروع واکسیناسیون عمومی از مهر / آخرین وضعیت سه واکسن ایرانی

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا از آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا تا مهر سال جاری خبر داد و درباره آخرین وضعیت واکسن‌های ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی قانعی درباره آخرین وضعیت واکسن‌های ایرانی کرونا به ایسنا گفت: واکسن برکت در حال طی مراحل دو و سه مطالعات بالینی ، واکسن کوو پارس رازی و فخرای وزارت دفاع هم در مرحله اول آزمایش انسانی قرار دارند و احتمالا تا پایان ماه جاری یا نیمه اول اردیبهشت یک یا دو واکسن دیگر مجور آغاز آزمایش را دریافت خواهند کرد. لذا پیش‌بینی می‌ شود از شهریور یا مهر سال جاری واکسیناسیون عمومی کرونا آغاز و واکسن‌های ایرانی وارد بازار شوند.

وی افزود: اگر مجوزها در اواسط مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن کوو برکت دریافت شوند، واکسیناسیون از تیرماه و تولید انبوه واکسن از خرداد آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص تولید مشترک واکسن انستیتو پاستور ایران و کوبا تاکنون ۱۰۰ هزار واکسن‌ کوبایی وارد شده و احتمال می رود تا پایان ماه جاری مرحله سوم آزمایش بالینی آغاز شود.

قانعی درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان گفت: در دنیا تحقیقاتی در این خصوص در حال انجام است اما فعلا در ایران مطالعه‌ای در این زمینه انجام نمی شود و از نتایجی که دنیا اعلام می کند، استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: پیش بینی می شود خط تولید واکسن اسپوتنیک وی روسی در ایران هم طی ۳ ماه آینده راه اندازی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ