کد خبر: ۱۶۶۴۹۷
۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱/۱۵

خبری مهم برای ایران خودرو و ساپیا با اعلام شرط تغییر قیمت ها در سه ماه اول
توسط رئیس شورای رقابت اعلام شد :

خبری مهم برای ایران خودرو و ساپیا با اعلام شرط تغییر قیمت ها در سه ماه اول

رییس شورای رقابت در خبری مهم برای ایران خودرو و ساپیا ،شرط تغییر قیمت خودروها در سه ماه نخست سال را اعلام کرد و درباره تعیین نرخ محصولات جدید از جمله تارا توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا درباره افزایش قیمت خودرو در سال جاری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه ماه آخر سال هم به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا با افزایش قیمت موافقت نکرد. اکنون برای تصمیم گیری در سه ماه نخست سال باید تورم بخشی توسط بانک مرکزی مشخص شود تا در نهایت بر اساس آن قیمت خودرو تغییر کند.

وی افزود: سه ماه پایانی سال 99 که مجوز افزایش قیمت داده نشد حدود 14 درصد تورم وجود داشت اما به دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش 30 درصدی رقم خورد، تورم 14 درصد سه ماه پایانی سال اعمال نشد. اکنون  قیمت در 6 ماه پایانی سال 99 بررسی و با توجه به نرخ تورم بخشی، قیمت نهایی در سه ماه ابتدایی سال مشخص می شود.

این مقام مسئول درخصوص اینکه قیمت خودروهای جدید از جمله تارا در سال جاری چقدر خواهد بود؟ توضیح داد: هنوز مشخصاتی از تارا به دست نرسیده که بعد آن اطلاعات به کلینیک خودرو ارسال و قیمت محصولات جدید توسط متخصصان حرفه ای مشخص می شود که در نهایت شورا نظر آنها را تایید می کند.

شیوا در پاسخ به سوال تعدادی خودرو تارا در خیابان ها دیده شده، چطور اطلاعاتی به دست شورای رقابت نرسیده؟ توضیح داد: ایران خودرو هنوز هیچ اطلاعاتی از تارا به شورای رقابت نداده و ممکن است این عرضه ای که صورت گرفته برای کشف قیمت توسط خودروساز باشد. شاید این خودرو را به بازار عرضه کرده اند تا مشتری جلب کنند اما اکنون قیمتی مشخص نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ