کد خبر: ۱۶۶۵۴۹
۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۶

پیشنهاد ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای جبران زیان سهامداران حقیقی + نحوه تامین
نماینده مجلس اعلام کرد :

پیشنهاد ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای جبران زیان سهامداران حقیقی + نحوه تامین

نماینده مجلس، خواهان تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان از دو محل سهام دولتی و بازگشت درآمد مالیاتی از بورس برای جبران بخشی از زیان سهامداران حقیقی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدمهدی مفتح درباره جلسه عصر دیروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با فرهاد دژپسند و محمدعلی دهقان دهنوی ، رئیس دیوان محاسبات ، روسای سازمان های مالیات و خصوصی سازی و درباره وضعیت حال و آینده بورس به خانه ملت گفت: در این جلسه گزارشی توسط نمایندگان از چگونگی اجرای قانون بودجه و برنامه های تحقق درآمدها تشریح و مقرر شد فردا هم جلسه ایی با رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود .

آرش زره‌تن لهونی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به اینکه سال گذشته بورس با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، گفت: سرمایه‌گذاران خُرد ، بیشترین ضرر را متحمل شده و آسیب دیده‌اند و باید فکری برای جبران ضرر این گروه کرد.

وی افزود: ارزش سهام دولت در شرکت‌ها 385 هزار میلیارد تومان اعلام شده و قرار است در سال جدید 95 هزار میلیارد از  این دارایی ها واگذار شود. بنابراین پیشنهاد می شود با اصلاح بودجه ، 10 هزار میلیارد تومان دیگر به این واگذاری ها اضافه تا زیان سرمایه گذاران خرد جبران شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که 10 هزار میلیارد تومان از درآمد مالیاتی سال گذشته دولت از بورس برای جبران زیان سرمایه گذاران خُرد اختصاص یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ