کد خبر: ۱۶۶۵۵۲
۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۶

نماینده مجلس اعلام کرد :

پیشنهاد ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای جبران زیان سهامداران حقیقی+ نحوه تامین

نماینده مجلس با اعلام دو پیشنهاد ، خواهان تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولتی و درآمد مالیاتی برای جبران بخشی از زیان سهامداران حقیقی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدمهدی مفتح درباره جلسه عصر دیروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با فرهاد دژپسند و محمدعلی دهقان دهنوی ، رئیس دیوان محاسبات ، روسای سازمان های مالیات و خصوصی سازی و درباره وضعیت حال و آینده بورس به خانه ملت گفت: در این جلسه گزارشی توسط نمایندگان از چگونگی اجرای قانون بودجه و برنامه های تحقق درآمدها تشریح و مقرر شد فردا هم جلسه ایی با رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود .

آرش زره‌تن لهونی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به اینکه سال گذشته بورس با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، گفت: سرمایه‌گذاران خُرد ، بیشترین ضرر را متحمل شده و آسیب دیده‌اند و باید فکری برای جبران ضرر این گروه کرد.

وی افزود: ارزش سهام دولت در شرکت‌ها 385 هزار میلیارد تومان اعلام شده و قرار است در سال جدید 95 هزار میلیارد از  این دارایی ها واگذار شود. بنابراین پیشنهاد می شود با اصلاح بودجه ، 10 هزار میلیارد تومان دیگر به این واگذاری ها اضافه تا زیان سرمایه گذاران خرد جبران شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر این است که 10 هزار میلیارد تومان از درآمد مالیاتی سال گذشته دولت از بورس برای جبران زیان سرمایه گذاران خُرد اختصاص یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» جواد | ساعت ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۶
0
0
پاسخ
وقتی این ده هزار میلیار تومان بخواهد نقد شود چه کسی ضرر می کند؟ اون 95 هزار میلیارد تومان چگونه نقد می شود در این بازار؟ راه حل نجات بورس دو مورد هست یکی حذف عرضه های دولتی تا زمان بهبود اوضاع بورس دوم حذف عرضه اوراق دولتی
» ناشناس | ساعت ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱/۱۶
0
0
پاسخ
لطفا فقط دست از سر بورس بردارید ، نیاز نیست حمایت کنید
» ناشناس | ساعت ۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱/۱۷
0
0
پاسخ
زحمت بکشید فساد داخل شرکتهای کم کنید وبمدیران متخلف بعداز اخطار اگر توجه نکرد پاکسازی کنید مگر مدیر کم داریم چند شرکت که سهام عدالتی هستن بیشترین فساد را دارند ومتاسفانه تاکنون توجهی نگردید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ