کد خبر: ۱۶۶۵۶۸
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱/۱۶

همه مالکان و مستاجران از سه روز دیگر باید اقدام به ثبت اطلاعات کنند
معاون وزیر راه:

همه مالکان و مستاجران از سه روز دیگر باید اقدام به ثبت اطلاعات کنند

معاون وزیر راه از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: از پنجشنبه همه مالکان و مستاجران باید اطلاعات املاک را طی دو ماه در سامانه ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود محمودزاده درباره اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و لزوم ثبت اطلاعات املاک گفت: همه خانوارها اعم از شهری، روستایی، مالک و مستاجر باید از پنج شنبه ۱۹ فروردین‌ سال جاری، اطلاعات واحد مسکونی را ظرف ۲ ماه در سامانه املاک به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

وی افزود:  قانون جهش تولید مسکن و مصوبه راه اندازی صندوق ملی مسکن، مراحل پایانی را در مجلس می‌گذراند که پس از تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد. منابع حاصل از مالیات بخش مسکن به این صندوق واریز می شود و برای تامین مسکن حمایتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: هر خانوار بر اساس قانون می‌تواند منزل مسکونی دائمی و اقامتگاه فرعی در شهری دیگر داشته باشد اما مازاد بر آن مشمول مالیات خواهد بود.

محمودزاده گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی برای شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. ثبت نام کنندگان در سامانه ،کد یکتایی مبنی بر آدرس الکترونیک خانوار دریافت می‌کنند و همه خدمات دولتی بر اساس آن ارائه می شود. در صورت عدم درج و یا ثبت اطلاعات نادرست، علاوه بر محرومیت از دریافت خدمات دولتی، مشمول دو برابر جرایم مالیاتی خواهند شد.

وی افزود: درخصوص واحدهای مسکونی فاقد سند، اطلاعات از طریق شهرداری‌ها و تعاونی‌ها در حال تکمیل است و اسناد تعاونی هم ملاک عمل خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ