کد خبر: ۱۶۶۹۱۷
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱/۲۵

ابلاغ آیین‌نامه سن فرسودگی خودروها در آینده نزدیک/ تعریف دو سن+محدودیت ها
طبق قانون هوای پاک انجام می شود:

ابلاغ آیین‌نامه سن فرسودگی خودروها در آینده نزدیک/ تعریف دو سن+محدودیت ها

آیین‌نامه جدید مربوط به قانون هوای پاک با موضوع سن فرسودگی وسایل نقلیه فرسوده و تعیین ملاک اسقاط بزودی ابلاغ می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آیین‌نامه جدید ماده ۸ قانون هوای پاک با موضوع سن فرسودگی وسایل نقلیه فرسوده و تعیین ملاک اسقاط با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط ‌زیست و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در کمیسیون‌های هیات دولت بررسی و تصویب شده و بزودی ابلاغ می شود.

در این رابطه محمد‌مهدی میرزایی‌قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق قانون هوای پاک مصوب مرداد ۹۶ ، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه ‌سنگین، سنگین و موتورسیکلت مکلفند وسایل نقلیه را پس از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند و مسوولیت از این جهت را نزد یکی از شرکت ها بیمه کنند.

وی افزود: طبق قانون حمل بار و مسافر، ‌صدور گواهی معاینه فنی،‌ تخصیص بیمه شخص ثالث، ‌خرید و فروش، نقل و انتقال و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع بوده و در آیین‌نامه جدید، دو نوع سن برای وسایل نقلیه تعریف شده که شامل سن مرز فرسودگی و سن فرسودگی. وقتی وسیله نقلیه به سن مرز فرسودگی می‌رسد به منظور کارکرد بیشتر و آلایندگی مضاعف، نیازمند مراقبت و تعمیرات بیشتر بوده و باید تعداد دفعات معاینه فنی سالانه و عوارض افزایش یابد.

میرزایی‌قمی ادامه داد: در صورتی که وسیله نقلیه به دلیل افت و کاهش عملکرد و از بین رفتن قطعات کنترل آلایندگی و ایمنی، توانایی قبولی در آزمون‌های معاینه فنی را نداشته باشد، فرسوده تلقی شده و مشمول محدودیت‌های ماده ۸ قانون هوای پاک می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ