کد خبر: ۱۶۷۵۹۹
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۲/۱۲

لزوم توسعه هلدینگ مالی توکا و امکان مبادله با بازارهای بین المللی
مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

لزوم توسعه هلدینگ مالی توکا و امکان مبادله با بازارهای بین المللی

مدیرعامل فولاد مبارکه از لزوم توسعه هلدینگ مالی توکا و امکان مبادله با بازارهای بین المللی گفت: این هلدینگ پس از ۲ سال نباید به درآمد ارائه خدمات شرکت‌های زیرمجموعه وابستگی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا عظیمیان در مراسم افتتاح هلدینگ مالی فولاد مبارکه گفت: این هلدینگ یک اقدام تشریفاتی و صرفا تأمین مالی نیست زیرا اگر همراه با تحولات پیشروی وجود نداشته باشد از دنیا جا خواهیم ماند. معاونت اقتصادی و مالی فولاد مبارکه باید این هلدینگ را با روش‌های مختلف توسعه دهد و زمینه را برای ایجاد کارآمدترین هلدینگ در بخش تأمین پول و سرمایه، تأمین مالی پروژه‌ها و شبکه‌های مالی فراهم آورد. البته سایر هلدینگ‌های گروه مبارکه مثل توکا فولاد، فولادمتیل و… نیز در حوزه‌های تولید، بازرگانی و خدمات غیرمالی با جدیت به فعالیت ادامه خواهند داد.

وی افزود: برای اینکه بتوان از حمایت فولاد مبارکه به‌ نحو مطلوب استفاده کرد باید برخی موارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد. نخست دانش‌اندوزی و استفاده از دانش روز و بهره‌گیری از تجارب اساتید و صاحب‌نظران داخلی و خارجی است. امروزه استفاده و بهره‌مندی از این منابع ارزشمند داخلی و بین‌المللی از طریق وبینارها، دوره‌های آنلاین و مجازی با سهولت و کیفیت بهتری نسبت به گذشته در دسترس است. برای حضور قدرتمند در بازار سرمایه و ارائه خدمات به صنایع فولادی و غیرفولادی توسعه توکا باید سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش سخت‌افزار، اطلاعات و حتی دارایی‌های ثابت از قبیل ساختمان و تجهیزات انجام گیرد تا امکان انجام فعالیت‌ها با سرعت، دقت و امنیت بالا تضمین شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه مذاکرات برای برجام در حال انجام است در صورت نتیجه‌بخش بودن باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این هلدینگ اولین مجموعه‌ای باشد که امکان مبادلات با بازارهای مالی بین المللی را داشته باشد. بنابراین باید با برنامه‌ریزی و مطالعه و کمک گرفتن از مشاوران برای این موضوع استراتژی مشخصی داشت.  باید فعالیت هلدینگ توسعه توکا به‌گونه‌ای باشد که حجم عظیمی از نقدینگی و درآمد را به همراه بیاورد. البته این امر زمان‌بر است و در یک دوره بلندمدت حاصل خواهد شد.

عظیمیان عنوان کرد: درصورتی‌که امکان تعاملات با بازارهای بین‌المللی فراهم شود، فولاد مبارکه همواره حمایت خواهد کرد. البته این امر نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام در یک بازه زمانی ۵ تا ۷ ساله است که در صورت تحقق، کل مملکت از این موضوع منتفع خواهد شد. معاونت مالی و اقتصادی باید با همکاری و توافق این مجموعه، شرایط تقویت و رشد درآمد هلدینگ را فراهم سازد به‌گونه‌ای که پس از ۲ سال، توسعه توکا به درآمد ناشی از ارائه خدمات به شرکت‌های گروه فولاد مبارکه وابستگی نداشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ