کد خبر: ۱۶۷۶۳۶
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۲/۱۳

مجلس به ماجرای بنگاه‌داری بانک ها ورود می کند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

مجلس به ماجرای بنگاه‌داری بانک ها ورود می کند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از ورود مجلس به موضوع بنگاه‌داری بانک ها خبر داد و گفت: تسهیلات باید در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا میرتاج‌الدینی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی برای منع بنگاه داری بانک‌ها در مجلس به تصویب رسیده به خانه ملت گفت: بانک‌ها براساس قانون نباید به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شوند اما طی سال‌های اخیر این مهم اجرایی نشده و هر روز ورود بیشتری به این حوزه دارند.

وی افزود: بخش‌های خصوصی و شرکت های اقتصادی غیربانکی توان رقابت با بانک‌ها را ندارند و زمین خواهند خورد. زیرا قدرت بانک‌ها به دلیل داشتن منابع مالی بیشتر است. عدم ورود بانک‌ها به این حوزه قطعا کمک به تولید است و رشد و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. تسهیلات باید در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع نظارت جدی داشته باشند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: در کارگروه کارشناسی اقتصادی بعد از بررسی‌های علمی، میدانی و منطقی نسبت به موضوع بنگاهداری بانک‌ها و عدم اجرای قانون در صورت لزوم تحقیق و تفحص و یا اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی را کلید خواهیم زد زیرا موضوع تولید و رفع موانع بسیار حائز اهمیت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ