کد خبر: ۱۶۷۶۳۹
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۱۴

ادعای گم شدن ۳ میلیون تن فولاد قابل احراز نیست
رییس انجمن فولاد:

ادعای گم شدن ۳ میلیون تن فولاد قابل احراز نیست

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد درخصوص ادعای گم شدن سه میلیون تن فولاد در زنجیره تولید، مصرف و صادرات فولاد، نکات مهمی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام سبحانی درخصوص ادعای گم شدن سه میلیون تن فولاد در زنجیره تولید، مصرف و صادرات فولاد گفت: انجمن فولاد اعلام می‌دارد اگرچه در مقایسه بین مصرف ظاهری فولاد میانی (بیلت، بلوم و اسلب) و تولید کل محصولات فولادی برای یک سال کامل شمسی، اختلاف حدود سه میلیون تن مشهود است اما با توجه به یک سری نکات و عوامل مهم، موضوع گم شدن یا قاچاق این مقدار محصول میانی قابل احراز نیست.

وی افزود: اولاً آمار صادرات اعلامی گمرکات برای دوره یک‌ساله را نمی‌توان به تولید همان دوره نسبت داد زیرا کالایی که در سه ماهه اول هر سال از گمرکات می‌شود، مربوط به تولیدات سال قبل است. ثانیاً همواره در هر مقطع زمانی، بخشی از محصولات میانی خریداری‌شده توسط نوردکاران به‌عنوان کالای در جریان تولید در طول خط تولید و انبار مواد اولیه موجود است که در آمار تولید شمش و اسلب منظور می‌شود ولی چون هنوز به محصول نهایی قابل فروش تبدیل نشده در آمار محصول نهایی نمی‌آید و با توجه به کثرت واحدهای نورد، حجم شمش و اسلب ذخیره شده در انبار مواد اولیه این واحدها قابل توجه است.

سبحانی ادامه داد: نکته سوم اینکه از آنجایی که آمار انجمن فولاد از شرکت‌های تولیدی دریافت می‌شود و تعدادی از شرکت‌های خودمصرفی در هر مقطع مقداری شمش تولیدی را هنوز به محصول تبدیل نکرده‌اند این مقدار شمش تولیدی در آمار محصول نهایی منظور نمی‌شود. باتوجه به توضیحات فوق کاملاً بدیهی است که بین میزان مصرف ظاهری فولاد میانی و حجم تولید محصولات فولادی، مغایرت‌هایی وجود داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ