کد خبر: ۱۶۷۶۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۱۵

مواضع انگلیس درباره پرداخت بدهی ۴۲ ساله به ایران و آزادی شهروند دو تابعیتی
نخست وزیر انگلیس و معاون وزیر خارجه اعلام کردند:

مواضع انگلیس درباره پرداخت بدهی ۴۲ ساله به ایران و آزادی شهروند دو تابعیتی

نخست وزیر انگلیس و معاون وزیر خارجه مواضع لندن درباره پرداخت بدهی ۴۲ سال پیش انگلیس به ایران بر سر معاهده تسلیحاتی میان دو کشور و آزادی شهروند دو تابعیتی توضیح دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون در یک کارزار انتخاباتی گفت: تداوم زندانی بودن نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که به اتهامات امنیتی در ایران زندانی است و کشمکش بر سر یک معاهده تسلیحاتی ۴۲ سال قبل با ایران دو مسئله کاملا جدا از هم هستند.

وی افزود: طبعا این اطمینان داده می شود که هر کاری از دست برآید برای حفاظت از منافع نازنین و تمام پرونده‌های دو تابعیتی بسیار بغرنجی که در تهران وجود دارد، انجام شود.

همچنین جیمز کلِوِرلی وزیر کشور در امور خاورمیانه و شمال آفریقای انگلیس نیز به اسکای نیوز گفت: بحث‌های قانونی در زمینه پرداخت بدهی مربوط به خرید تانک های چیفتن توسط ایران از انگلیس ادامه دارد اما این موضوع کاملا از مسئله زندانیان متمایز است. نباید از شهروندان دو تابعیتی انگلیسی به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده کرد.

وی درباره مرتبط بودن پرونده این زندانیان به پرونده بدهی ایران افزود: اصلا با چنین چیزی و گفتن اینکه به این منازعه قانونی مرتبط هستند موافقتی وجود ندارد، نمی شود که هر دوی آنها باشد. به وضوح موضع اعلام می شود. آزادی این افراد به اختیار تهران است و آنها باید آزاد شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ