کد خبر: ۱۶۷۶۷۹
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۲/۱۵

چین مقصد برتر سرمایه گذاری خارجی در جهان شد
سازمان توسعه اقتصادی آسیا:

چین مقصد برتر سرمایه گذاری خارجی در جهان شد

سازمان توسعه اقتصادی آسیا اعلام کرد: چین در پی استقبال سرمایه گذاران خارجی به مقصد برتر سرمایه گذاری در جهان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام سازمان توسعه اقتصادی آسیا با وجود شیوع کرونا، اشتیاق سرمایه گذاران خارجی به بازار چین روندی رو به رشد در پیش گرفته و به مقصد برتر سرمایه گذاری در جهان تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با  ۲۰۱۹، افتی ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به ۸۴۶ میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از سال ۲۰۰۵ محسوب می شود. این میزان صرفا یک درصد از کل تولید ناخالص داخلی در دنیا و کمترین میزان از سال ۱۹۹۹ بوده است.

بررسی انجام شده توسط وزارت بازرگانی چین نشان می دهد، ۹۶.۴ درصد از شرکت های تاسیس شده با کمک بودجه خارجی در چین نسبت به چشم انداز تجاری خوش بین هستند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سه ماهه اول سال جاری میلادی با رشدی ۳۹.۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته به ۳۰۲.۴۷ میلیارد یوان (حدود ۴۶.۷۴ میلیارد دلار) رسیده است.

چین با نگاهی رو به جلو، سعی دارد از طریق گسترش دسترسی های بازاری و بهبود فضای کسب و کار، سرمایه گذاران خارجی بیشتری را به سمت بازار داخلی بکشاند. از جمله اقدامات آن می توان به تقویت حمایت از سرمایه گذاری خارجی، تسریع در روند اجرای طرح های چشمگیر با کمک بودجه خارجی و سیستم مدیریت فهرست منفی اشاره کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ