کد خبر: ۱۶۷۹۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۵

آمار معاملات روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومانی رمزارز ها و انتقاد از وزارت نیرو
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

آمار معاملات روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومانی رمزارز ها و انتقاد از وزارت نیرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام معامله روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومانی رمز ارزها از طریق وب‌سایت‌ها ، گفت: توقف فعالیت ها توسط وزارت نیرو به علت نبود راهبرد مشخص، اشتباه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی از معامله روزانه 3 تا 5 هزار میلیارد تومان از طریق وب‌سایت‌های تبادل رمزارز در ایران خبر داد و در بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: همه این فعالیت‌ها بدون نظارت بانک مرکزی رخ می‌دهد. حذف رمزارزها نادرست است اما از طریق ورود بانک مرکزی به این حوزه باید ضابطه‌ مند شود.

وی افزود: تامین برق برای استخراج رمزارزها موضوع مهمی است و فقدان ساماندهی منظم از مجموعه وزارت نیرو، مشکل اصلی این حوزه است. می‌توان فعالیت رمزارز‌ها را با ایجاد نیروگاه‌های جدید با خوراک سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق‌های تولیدی مربوط به انرژی‌های پاک بصورتی انجام داد که به میزان مصرف برق فعلی لطمه‌ای وارد نشود. متاسفانه وزارت نیرو به علت نبود راهبرد مشخص، می‌خواهد این فعالیت ها را متوقف کند که کار اشتباهی است.

پورابراهیمی ادامه داد: مجلس برای ضابطه‌مند کردن مبادلات رمزارز‌ها با منشاء خارجی و وظایف بانک مرکزی ورود کرده و شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما باید در این باره اطلاع رسانی کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ