کد خبر: ۱۶۸۰۰۸
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۲/۲۵

برنامه های کلان و سیاست خارجی رئیسی برای ریاست جمهوری

برنامه های کلان و سیاست خارجی رئیسی برای ریاست جمهوری

ابراهیم رییسی با اشاره به حضور مستقل در عرصه انتخابات ، برنامه های کلان و سیاست خارجی برای ریاست جمهوری را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی پس از ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات اعلام کرد: مردم از جای جای مختلف و گروه ها و تشکل‌های روحانی، استادان، دانشجویان، کشاورزان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دعوت کردند و برای اجابت دعوت آنان به صحنه ورود شد.

تداوم مبارزه با فساد در قوه قضائیه مهم است اما یک امر اهمی هم وجود دارد و آن معیشت و زندگی مردم و وضعیت اقتصادی جامعه است که دغدغه جدی ایجاد می‌کند. ناامیدی‌های فعلی می‌تواند در یک دولت دیگر تبدیل به امیدواری شود و با استفاده از منابع و توانمندی‌ها از آنها برای بهبود شرایط و ایجاد امیدواری سود برد.

حضور مستقل و رقیب اشرافی‌گری، ناکارآمدی و فساد

حضور در عرصه انتخابات بصورت مستقل و به عنوان رقیب اشرافی‌گری، ناکارآمدی و فساد است. هرچند گروه‌های بسیاری دعوت کردند اما این حضور، نافی حضور فرد دیگری نیست و کسانی که احساس تکلیف کردند در این عرصه حاضر شدند. به همه مردم توصیه می شود با هر سلیقه و از هر جناحی در انتخابات شرکت کنند. آنچه پیگیری می شود مسئله یک تحول است که در همه مسائل اجرایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

در این میدان همانطور که در دستگاه قضایی از همکاری دانشگاه، حوزه و سایر بخش‌ها استفاده شد در این عرصه هم استفاده می‌شود. حضور باید منجر به انسجام گروه‌های مختلف و جناح‌ها و همه کسانی شود که دغدغه مردم، دین و ارتقای کشور را دارند. هیچ بن‌بستی برای اداره امور وجود نداشته و همه امکانات وجود دارد و باید یک مدیریت کارآمد و جهادی باشد.

بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده باشند. تغییردهنده وضع فعلی باید کسانی باشند که به تحول و تغییر عقیده‌مند باشند. بنای ایجاد ستاد انتخاباتی و امکان مالی برای هزینه کردن وجود ندارد. همه مردمی که دعوت کردند، ستادهای خودجوش تشکیل می‌دهند و با شعار "هر خانه یک ستاد" تلاش می‌کنند.

برنامه برای سیاست خارجی

با همت همگان و با ایجاد تحول در بخش‌های مختلف اجرایی، ایرانی قوی خواهیم داشت. این تحول و این دولت به عنوان دولت مردمی می‌تواند شرایطی را رقم بزند که نتیجه آن ایران قوی است. سیاست خارجی نظام تعامل با همه کشورها به ویژه همسایگان است. با کسانی که قصد دشمنی نداشته باشند، تعامل خواهیم داشت آن هم به شکل دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه. درباره برنامه‌ها نیز بیانیه‌ای صادر شد که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته و اولویت آن مسائل خارجی، تولید، معیشت و اقتصاد و رفع بیکاری جوانان است.

باتوجه به کار مهم و مأموریتی سنگین، تلاش شده این بخش برای مردم امیدوارکننده ساخته شود و نگاه‌های مردم نیز در این زمینه شاهدی است بر اینکه که تلاش‌هایی صورت گرفته است. با نزدیکی به ایام انتخابات همه درخواست‌های مردم و جامعه نخبگان و دغدغه‌مند، مسئولیتی جدی ایجاد می‌کند که دیگر جای راحت‌طلبی و عافیت‌طلبی نیست. در این قوه کارهایی بر عهده قرار دارد اما اهمیت حوزه دستگاه اجرایی از این قوه بیشتر است.

در حوزه دستگاه اجرا است که بسترهای فسادزا از ریشه خشکانده می‌شود و تبدیل ناکارآمدی‌ها به کارآمدی‌ها باعث می‌شود ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی وجود نداشته باشد و حل مسائل در دستگاه اجرایی می‌تواند از مشکلات دستگاه قضایی و از پرونده‌ها بکاهد. اگر امور در جای خود و به درستی انجام شود دغدغه مردم کاسته می‌شود. در این حضور جایگاه قدرت و پست و مقام و افزودن بر قدرت و جایگاه مد نظر نیست بلکه پاسخ مثبت دادن به دعوت و خواست مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها در نظر است.

انجام وظیفه نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد

در اظهارات قبلی گفته شده بود با توجه به مسئولیت در قوه قضاییه قصد نامزدی در انتخابات وجود ندارد اما وضعیت و عرصه به نحوی پیش رفت که این مسئولیت به گردن افتاد تا جایی که احساس شد اگر از زیر بار آن شانه خالی شود فرار از مسئولیت و خدمتگزاری به مردم است. خود را از مردم دانسته که می توان با حضور آنها مشکلات را حل کرد اگر منتسب به جناح خاصی نبود. حل مسائل جناح و خط سیاسی نمی‌شناسد و به دولتی مردمی برای شکل‌ گیری ایرانی قوی نیاز است. برای کسی که وارد میدان می شود تا انجام وظیفه کند، شکست معنا ندارد. انجام وظیفه نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ