کد خبر: ۱۶۸۰۶۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۲/۲۷

عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی زیرمجموعه
با مشارکت مپنا:

عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی زیرمجموعه "وصندوق" آغاز شد

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از آغاز عملیات احداث طرح سرمایه گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک ۳ توسط شرکت زیرمجموعه با مشارکت گروه مپنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز عملیات اجرایی احداث طرح سرمایه گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک ۳ توسط شرکت زیرمجموعه با مشارکت گروه مپنا خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای دوشنبه شد.

براین اساس، "وصندوق" اعلام کرد: با توجه به طی تشریفات اداری و حاکمیتی، قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک ۳ توسط شرکت نیرو تراز پی ریز (زیرمجموعه ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری) در ۱۸ اردیبهشت به پیمانکار( گروه مپنا) ابلاغ و عملیات اجرایی آغاز شد.

این طرح به سرمایه‌گذاری ۲۵۹ میلیون یورو با مشارکت بخش خصوصی و بصورت EPCF اجرا خواهد شد. تامین مالی بخش خصوصی ( گروه مپنا) ۵۰ درصد است و الباقی هزینه سرمایه‌گذاری طرح توسط کارفرما با استفاده از سایر روش‌های تأمین مالی خواهد شد‌. این طرح دارای قرارداد خرید تضمینی است و پس از بهره برداری به مدت پنج سال محصول آن توسط شرکت توانیر بصورت تضمینی خریداری خواهد شد و در این مدت از معافیت مالیاتی برخوردار است.

نرخ بازدهی داخلی پروژه بدون و با در نظر گرفتن تورم ۱۵.۱ و ۳۸.۱ درصد و نرخ بازدهی سرمایه گذاری سهامداران در حالت بدون تورم و تورمی ۱۹.۷ و ۴۳.۶ درصد است. در صورت امکان صادرات واحد بخار نیروگاه که حدود یک سوم ظرفیت نیروگاه را داشته و بطور مستقیم از گاز استفاده نمی‌کند، بازدهی پروژه می‌تواند به ۳۰.۷ و ۱۵۶.۸ درصد درحالت بدون تورم و با تورم افزایش پیدا کند. آثار مالی بهره برداری از این طرح در سودآوری سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری متعاقباً در زمان بهره برداری اطلاع رسانی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ