کد خبر: ۱۶۸۲۰۸
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۲/۲۹

خود تعریفی روحانی درباره بورس : چنین بازار سرمایه‌ای نداشتیم !
در جلسه هیات دولت:

خود تعریفی روحانی درباره بورس : چنین بازار سرمایه‌ای نداشتیم !

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه مذاکرات وین به پیروزی ملت ایران ختم می شود ، گفت: بازارسرمایه را تقویت کردیم و 15 میلیون نفر در آن فعال هستند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه قول می دهم مذاکرات وین به پیروزی ملت ایران ختم شود، اعلام کرد: اگر چه مردم در شرایط جنگ اقتصادی صدمه دیدند ولی الان که می‌خواهیم تحریم را برداریم، برخی مرثیه می‌خوانند. مرثیه‌خوانی برای مشکلات مردم با مرثیه خوانی برای برداشته شدن تحریم قابل جمع نیست. چرا برخی برای مذاکرات وین ناراحت هستند؟

این دولت مذاکره‌ای نکرد، مگر اینکه موفق بیرون آمد اما برخی بدون مذاکره‌، قطعنامه‌ای علیه ایران گرفتند. به ملت قول می دهم پایان مذاکرات وین، پیروزی ملت است و امروز قدم‌های بزرگی برداشتیم. اگر معیار معیشت و زندگی مردم است، چطور می‌شود کشور را اداره کرد؟ اگر می‌خواهند مردم در بازار راحت‌تر به اقلام برسند،واردات 2000 قلم کالا را ممنوع کردیم که باید برداشته شود.

می خواهیم مشکلات صادرات و واردات را برداریم و تحریم ها را لغو کنیم اما برخی ناراحت می‌شوند. اگر کسی منافع ملی را کنار گذاشت و دنبال منافع حزبی رفت به ملت خیانت کرده است. در حالی که منافع ملی و زندگی مردم در اولویت قرار دارد!

 هدف دولت این بود دشمن را وادار به پذیرش اشتباه کند که محقق شده است. دولت جدید آمریکا بارها اعتراف کرده، فشار حداکثری و جنگ اقتصادی علیه ایران غلط بوده و جواب نداده است. این پیروزی بزرگی محسوب می شود !

چنین بورسی نداشتیم !

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق کارمندان و آزادسازی 60 درصد سهام عدالت را در همین دوران کرونا انجام دادیم. بازار سرمایه را تقویت کردیم و هم‌اکنون 15 میلیون نفر در آن حضور دارند و فعال هستند.

چنین بازار سرمایه‌ای نداشتیم و الان با این‌قدرت برای بسیاری از طرح های مهم به میدان آمده است. البته فراز و نشیب هم دارد. دولت در بازار سرمایه مداخله نمی‌کند ولی دیروز تصمیمی برای کمک به بورس اتخاذ کرده است.

براساس این گزارش این خود تعریفی روحانی در حالی است که بورس بعد از اوج گیری شاخص تا ارقام بیش از 2.1 میلیون واحدی در مرداد سال گذشته با ریزش بیش از 40 درصدی شاخص و زیان تا 80 درصدی سهامداران ، بدترین دوره 9 ماهه را سپری کرده و با وجود همه تصمیمات و حمایت ها ، هنوز نتوانسته از چنبره بی اعتمادی مردم رهایی یابد .

تحریم را دور زدیم

قبل از این دولت، ناچار بودند نفت را به طرق دیگری بفروشند. ببینید چه فسادی در این‌مدت کوتاه رخ داد و میلیاردها دلار پول ملت را بردند و هنوز هم معلوم نیست کجا رفته است. اصرار کردیم این فرد را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهند تا مشخص شود پول‌ها کجا رفته ولی گفتند مجرم را به گوشه‌ای می‌بریم!

در این سه‌سال تحریم را دور زدیم .باید دست هرکسی که این کار را کرده ، بوسید. اینکه یک دولت در شرایط سخت، اقتصاد را سالم پیش می‌برد بدون آن مسائلی که در سال‌های قبل اتفاق افتاد، تکرار شود!

توصیه به نامزدها برای تبلیغات

ایام پیش رو از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اهمیت خاصی دارد. چشم‌ جهانیان به ایران و انتخابات 28 خرداد دوخته شده است.

تبلیغات نامزدها باید منطبق با واقعیت و بدون دروغ، تهمت و اقدامات غیراخلاقی باشد. برای مردم قابل قبول نیست کسی که مسئولیت اجرایی را بر عهده می گیرد، بخواهد از مسیر ناصواب به هدف بلند برسد!

در گذشته عده‌ای می‌گفتند هدف، وسیله را توجیه می‌کند و برای رسیدن به هدف خوب از هر وسیله‌ای می‌توان استفاده کرد اما مسلمانان همیشه با این شعار مخالفت کرده‌ اند. باید مسیر، وسیله و هدف درست و قابل قبول باشد.

هر کار مهمی باید با نظر مردم باشد. نه‌ اینکه در دوران انتخابات، فضای مجازی خوب است و پس از آن دنبال فیلترِ کردن باشند.  می‌خواهیم دولت آینده،  قوی باشد تا بتواند کشور را در برابر مشکلات به نقطه نهایی برساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ