کد خبر: ۱۶۹۲۰۸
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۳/۲۹

احتمال ظهور نسخه جدید عسلویه در دریای خزر و دو استان شمالی
رئیس هیات مدیره نفت خزر خبر داد:

احتمال ظهور نسخه جدید عسلویه در دریای خزر و دو استان شمالی

رئیس هیات مدیره نفت خزر از کشف ذخایر عظیم نفت و گاز در گرگان، رودسر، رامسر و چالوس خبر داد و گفت: در صورت موفقیت اکتشافات چالوس، پدید آمدن نسخه شمالی عسلویه دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عماد حسینی با اشاره به وجود شواهد قوی در کشف ذخایر عظیم نفت و گاز در گرگان، رودسر، رامسر و چالوس گفت: مطالعات شرکت‌های شل، وبا، لازمو و نفت خزر حاکی از وجود منابع عظیم گاز و نفت در دریای خزر است که سبب شد، شرکت ملی نفت از طریق سرمایه‌گذاری راهبردی و با همت متخصصان ایرانی ساخت تجهیزات عملیات حفاری، اکتشاف و پشتیبانی در دریای خزر را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: شواهد حاکی از وجود ظرفیت قابل توجه گاز در دشت گرگان است. موضوع نیاز به انرژی در مناطق شمالی به قدری حائز اهمیت است که عملیات‌های بالادستی با ریسک‌ بالا را در دشت گرگان توجیه‌پذیر می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: حفاری و اکتشاف ساختار عظیم چالوس با ظرفیت ذخایر درجای گازی حدود یک‌چهارم پارس جنوبی، یکی از اهداف شرکت نفت خزر در دو سال آینده است که آن را در جایگاه دهمین مخزن گازی بزرگ دنیا قرار خواهد داد. در صورت موفق بودن عملیات ، حجم گاز قابل برداشت این ساختار به تنهایی 5.1 برابر کل گاز قابل استحصال کشور آذربایجان و برابر با ۳۰ درصد کل گاز قابل برداشت کشورهای حوضه دریای خزر خواهد بود.

حسینی ادامه داد: طبق اطلاعات ، ساختار چالوس به لحاظ حجم هیدروکربور درجا و قابل برداشت با هر یک از میدان‌های بزرگ گاز و نفت جنوب قابل مقایسه است.

حسینی افزود: نواحی دشت گرگان، رودسر، رامسر و چالوس چهار نقطه ای هستند که بررسی های اولیه نشان می دهد در منطقه چالوس، معادل یک چهارم پارس جنوبی ذخایر گازی درجا نهفته است و این میدان به تنهایی توان تامین 20 درصد گاز اروپا را خواهد داشت. در صورت موفقیت حفاری ها، پدید آمدن نسخه شمالی عسلویه دور از انتظار نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» میلاد | ساعت ۱۰:۱ - ۱۴۰۰/۴/۵
0
0
پاسخ
ای کاش آقای عماد حسینی اشاره می کردند که عملکرد مدیران و روسای شرکت نفت خزر در سال های گذشته چه بر سر امکانات عظیم دریایی منحصر بفرد ایران در دریای خزر آورده است. چه شده سکوی ایران امیرکبیر به عنوان نگین ایران در دریای خزر به هتل تبدیل شده و آیا امکان بهره برداری که هیچ حتی انتقال آن به محل جدید وجود دارد؟ چه بر سر شناورهای کاسپین آمده و آیا عملا امکان حفاری در میدان چالوس با وضعیت فعلی و یا 2 سال آتی وجود دارد. بنظر می رسد تحرک مسبب های وضعیت فعلی با حضور آیت الله رئیسی برای فرار به جلو و فرار از پاسخگویی در آینده نزدیک باشد که با وجود هزینه کرد زیاد در سخت ترین شرایط تحریمی شناورها و سکوی حفاری را در اوج توانمندی زمین گیر کردند. سکوی حفاری ارزشمندی که هزیه اجاره روزانه آن در منطقه خزر بالای 300 هزار دلار در روز مباشد .
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ