کد خبر: ۱۶۹۲۲۱
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۳/۲۹

بحران کم آبی، مانع انجام تعهدات تولیدی و صادراتی ذوب‌ آهن نشد
معاون بهره‌برداری شرکت:

بحران کم آبی، مانع انجام تعهدات تولیدی و صادراتی ذوب‌ آهن نشد

معاون ذوب‌ آهن با اشاره به عقب افتادگی ۳ درصدی از برنامه ها به دلیل کم آبی گفت:اگر نتوان بدنه کوره‌ها را خنک نگه داشت،احتمال اتفاقات ناگوار و توقف چند ساله وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد تولاییان در خصوص تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲ ذوب‌آهن گفت: این تعمیرات اساسی از نوع درجه سه بود که از نظر زمانی در هفت شبانه روز انجام شد. این تعمیرات برای حفظ شرایط تولید است تا در آینده خطری وجود نداشته باشد. اگرچه این تعمیرات پیشتر برای بازه زمانی دیگری برنامه‌ریزی شده بود اما با محدودیت‌های زیاد در حوزه آب و برق انجام شد.

وی افزود: در ۱۶۰ نقطه کوره بلند شماره ۲ ازجمله زینک خانه و قسمت پل شیب دار تعمیرات اساسی انجام شد. بطور معمول برای تعمیرات اساسی، قطعات مورد نیازی که از سال‌های قبل خریداری و نگهداری شد در زمان مناسب برای نوسازی مورد استفاده قرار گرفت. اگر برخی اقلام مورد نیاز کوره شماره ۳ همچون مواد نسوز از خارج وارد شده باشد، پیش‌بینی شده تعمیرات اساسی آن در مهر و آبان سال جاری انجام و این کوره متوقف شود.

این مقام مسئول درباره تاثیر کم آبی و آسیبی که به بخش‌های مختلف تولید  بخصوص کوره‌های بلند وارد کرده ، ادامه داد: بطور معمول تجهیزات و کارخانجات صنعتی زمانی خوب کار می کنند که بصورت پایدار و یک نواخت در مدار باشند اما اگر به هر دلیل کوره‌های بلند چند روز متوقف و دوباره کار کنند و این شرایط تداوم یابد از نظر فناوری آسیب زیادی به کوره وارد خواهد شد که علاوه بر افت تولید، موجب بسته شدن و یا به اصطلاح ماسیدگی مواد داخل کوره خواهد شد.

تولائیان عنوان کرد: اگر آب به حدی کم شود که نتوان بدنه کوره را خنک نگه داشت، احتمال اتفاقات ناگوار همچون انفجار در کوره و توقف چند ساله آن وجود دارد. امروز ذوب‌آهن با ریسک بسیار بالا در حال حرکت است و این تعمیرات اساسی موجب شد تا تولید در این بازه ۱۰ روز کاهش یابد که این موجب نیاز به آب کمتر شد.
در ماه سوم سال به دلیل شرایط سخت کم آبی، ذوب‌آهن در بحث تولید اصلی شامل چدن و فولاد تقریبا ۲ تا ۳ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده عقب است. البته این اتفاق موجب عقب ماندن از تعهدات صادراتی نشد. چراکه تعهدات تولیدی و صادرات در فواصل کوتاه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ