کد خبر: ۱۶۹۲۲۷
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۳/۲۹

افزایش ظرفیت تولید زیرمجموعه
مدیر فولاد سبا خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید زیرمجموعه "فولاد" به ۱.۶ میلیون تن در سال جاری

مدیر فولاد سبا گفت: با اقدامات و اصلاحات و ادامه طرح‌های توسعه واحدهای ریخته‌گری و نورد گرم، ظرفیت در سال جاری به ۱.۶ میلیون تن ارتقا می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی عطایی‌ پور با اشاره به سالروز واگذاری فولاد سبا به فولاد مبارکه گفت: ظرفیت این مجتمع 700 هزار تن در سال تعریف شده بود که با انتقال دانش فنی، اجرای طرح‌های توسعه و انجام اصلاحات مورد نیاز در طول چند سال به ظرفیت 1.4 میلیون تن رسید.

وی افزود: به‌منظور افزایش و تکمیل زنجیره تولید و پشتیبانی، پروژه‌های بزرگی در فولاد سبا در سال‌های گذشته از جمله راه‌اندازی واحد مگامدول شهبازی با ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن آهن اسفنجی در سال؛ واحد اکسیژن سبا شامل دو پلنت 10 هزار متر مکعب بر ساعت تولید گاز اکسیژن و سایر گازهای صنعتی؛ راه‌اندازی توسعه پست 400 سبا؛ راه‌اندازی طرح توسعه خط دوم فولادسازی و ریخته‌گری؛ راه‌اندازی نیروگاه CHP سبا با ظرفیت 28 مگاوات؛ راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب سبا با ظرفیت 2100 مترمکعب بر ساعت و تصفیه‌خانه پساب با ظرفیت 750 مترمکعب بر ساعت؛ راه‌اندازی و بهره‌برداری از راه‌آهن سبا به بهره‌برداری رسید.

این مدیر ادامه داد: فولاد سبا با بومی‌سازی تجهیزات باعث جلوگیری از خروج منابع ارزی و با دست‌یابی به رکوردهای تولید سالانه کویل نورد گرم و تولید سالانه آهن اسفنجی باعث افتخار و غرور صنعت فولاد شد. در بخش انرژی و سیالات نیز با برنامه‌ریزی توانست مصارف انرژی را مدیریت و کمک شایانی به صنایع برق، آب و گاز کند و با بازچرخانی پساب‌های صنعتی رکورد بی‌سابقه‌ای در سطح بین‌المللی در کاهش مصرف آب خام برجای گذارد. همچنین با افزایش مساحت فضای سبز و اجرای پروژه‌ ای محیط زیستی در کاهش آلودگی پیش‌قدم است.

عطایی‌ پور تصریح کرد: در راستای افزایش تولید در سال جاری با اقدامات و اصلاحات و ادامه طرح‌های توسعه واحدهای ریخته‌گری و نورد گرم، ظرفیت به 1.6 میلیون تن در سال ارتقا خواهد یافت و رسیدن به ظرفیت 2 میلیون تن در سال در حال بررسی و اقدام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ