کد خبر: ۱۶۹۲۳۵
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۳/۲۹

بازگشت ایران به بازار جهانی نفت پس از لغو تحریم ها دشوار است !
رئیس اتحادیه انجمن‌های انرژی:

بازگشت ایران به بازار جهانی نفت پس از لغو تحریم ها دشوار است !

رئیس اتحادیه انجمن‌های انرژی،بازگشت ایران به بازار جهانی نفت پس از لغو تحریم ها را دشوار ارزیابی کرد و گفت: با احیای برجام، سایر اعضا مقاومت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم اورعی درباره شرایط بازگشت نفت ایران به بازار پس از لغو تحریم ها به ایلنا گفت: در شرایطی که اوج تقاضای جهانی در حال کاهش و تمایل به انرژی تجدیدپذیر رو به افزایش است، بازگشت بسیار دشوار خواهد بود.

وی افزود: آمریکا که در سال‌های گذشته یکی از واردکنندگان بزرگ نفت و گاز بود به صادرکننده تبدیل شد و با خروج نفت ایران از بازار جهانی بخش عمده بازار را آمریکا و روسیه در اختیارگرفته‌اند. از طرفی اوپک جایگاه را از دست داده و با روی کارآمدن اوپک‌ پلاس، دیگر صحنه‌گردان بازار جهان نیست. لذا ایران سهمیه را از دست داده است.

اورعی ادامه داد: همه کشورهای نفتی در پی شیوع کرونا کسری بودجه دارند و به محض احیای برجام در برابر ورورد نفت ایران که در صحنه بین‌الملل رابطه خوبی با سایر کشورها ندارد، مقاومت می‌کنند. بنابراین بازگشت به بازار کار سختی خواهد بود. هرچند بتدریج جایگاه را پس می‌گیرد اما مسئله این است که موقعیت را در اوپک و اوپک هم جایگاه را در بازار بین‌الملل از دست داده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ