کد خبر: ۱۶۹۲۵۳
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۳/۳۰

درخواست از فولاد سازان برای عرضه محصولات در بورس کالا
مدیرعامل ذوب آهن مطرح کرد:

درخواست از فولاد سازان برای عرضه محصولات در بورس کالا

مدیرعامل ذوب آهن گفت: منوط کردن صادرات فولاد به رعایت کف عرضه برای جلوگیری از تنش در بازار داخلی زمانی تاثیر مثبت دارد که توسط همه شرکت ها رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور یزدی زاده با بیان اینکه ذوب آهن، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و عمده شرکت‌های بزرگ فولادی کف عرضه‌ها را در بورس کالا رعایت می‌کنند، گفت: متاسفانه سایرین رعایت نمی کنند.

وی افزود: مسئله مورد تاکید وزارت صنعت هم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پرهیز از فروش در بازار آزاد است تا سایر شرکت ها هم به میدان بیایند و با افزایش عرضه بتوان ثبات در بازار داخلی را حفظ کرد. لذا اگر همه شرکت‌ها محصولات را در بورس کالا عرضه کنند، دولت هم اطمینان خاطر پیدا می‌کند و دیگر دلیلی ندارد صادرات را به رعایت کف عرضه گره بزند.

یزدی زاده ادامه داد: در چنین شرایطی دیگر دلیلی بر دخالت دولت نیست و تنظیم بازار هم به عهده ساز و کار بورس گذاشته می‌شود که بازار را بر اساس اصول عرضه و تقاضا اداره کند و به جلو پیش رود. بنابراین اگر همه شرکت ها از بزرگ و کوچک ، بورس کالا را به عنوان محور اصلی عرضه بپذیرند و البته بورس کالا هم شرایط لازم برای عرضه و معاملات همه شرکت ها را فراهم کند، قیمت‌ها هم متأثر از برخی مؤلفه‌ها نظیر نوسان نرخ ارز و نرخ‌های جهانی و تورم انتظاری بطور منطقی شکل می‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ