کد خبر: ۱۶۹۴۴۸
۰:۱ - ۱۴۰۰/۴/۵

همکاری وزارت صنعت با سازمان بورس در تامین مالی تولید با سرمایه های خرد

همکاری وزارت صنعت با سازمان بورس در تامین مالی تولید با سرمایه های خرد

وزارت صنعت و سازمان بورس به همراه پلتفرم‌های دارای مجوز، تفاهم نامه همکاری تامین مالی تولید با سرمایه های خرد مردم را امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت با سازمان بورس و پلتفرم‌های دارای مجوز با حضور وزیر، رئیس سازمان با هدف  تامین مالی حوزه تولید بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری و شامل فعالیت‌های دانش‌بنیان، واحدهای کوچک و متوسط (SMEها)، طرح‌های تکمیلی و توسعه در مقیاس کوچک، استارتاپ‌ها، معادن کوچک مقیاس و ... (اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت) امضا  شد.

براساس این گزارش، محمدعلی دهقان دهنوی با اعلام لزوم تقویت منابع تولید به عنوان اولویت بازار سرمایه ، گفت: باید به سمت روش های نوین و جدید تآمین منابع مالی رفت و در کنار روش های قبلی، ایده های جدیدی مانند تأمین مالی جمعی مورد توجه قرار گیرد. تأمین مالی جمعی، پلتفرم و پایگاهی است برای اتصال پس‌اندازکنندگان خرد و تولیدکنندگان متوسط و کوچک که می تواند نمود مشارکت فراگیر مردم در اقتصاد باشد.

وی افزود: با حمایت های ویژه وزارت صنعت از شرکت های تولیدی حاضر در بورس و فرابورس مس توان ناظرارتقای بیش از پیش شاخص های توسعه صنعتی بود.

علیرضا رزم حسینی هم اجرای طرح تامین مالی تولید با سرمایه‌های خُرد و طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر را از برنامه‌های مهم وزارت برای هدایت نقدینگی به حوزه تولید دانست و موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی معرفی کرد .

وی ، سهم واحد‌های خُرد در دنیا و ایران در حوزه اشتغال و تولید را بالا توصیف کرد و ایجاد بستری مناسب برای جذب سرمایه‌های خُرد در این واحدها را از وظایف وزارت صنعت اعلام کرد و افزود: تحقق این هدف با استفاده از بازار سرمایه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و باید بیمه سرمایه‌گذاری و تضمین حفظ اصل سرمایه مردم عملی شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ