کد خبر: ۱۷۲۰۰۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۴/۲۰

تشریفات صادرات صنعت فولاد از گمرک اختصاصی ذوب آهن افزایش یافت
مدیرکل گمرکات اصفهان :

تشریفات صادرات صنعت فولاد از گمرک اختصاصی ذوب آهن افزایش یافت

مدیرکل گمرکات اصفهان با اشاره به آمار رشد تشریفات صادرات صنعت فولاد از گمرک ذوب آهن در سه ماه نخست سال گفت: این شرکت می تواند از تسهیلات و ضمانت نامه های یک ساله بهره مند شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رسول کوهستانی پژوه مدیرکل گمرکات اصفهان و هیات همراه ضمن حضور در ذوب آهن گفت : گمرگ اختصاصی ذوب آهن اولین گمرگ صنعت فولاد محسوب می شود که همزمان با تاسیس این کارخانه مادر صنعتی احداث شد و پس از آن نیز فولاد مبارکه قرار دارد و به غیر از این دو مجموعه،گمرگ اختصاصی که دارای برنامه سازمانی مصوب سازمان امور اداری و استخدامی باشد، وجود ندارد.

وی افزود: آمار صادرات غیر نفتی در سال گذشته ۳۸.۵ میلیارد دلار و سهم استان اصفهان ۵ درصد از کل صادرات بود. در سه ماه نخست سال تشریفات صادرات ۶.۶ هزار فقره اظهارنامه به وزن بیش از ۵۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۶۸ میلیون و ۷۳ هزار دلار در ۵ گمرک اصفهان انجام پذیرفت که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۷۷ درصد ، وزنی ۸۲ درصد و از لحاظ ارزش ۱۵۰ درصد رشد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: در سه ماه نخست سال ۳۳.۳ میلیون دلار به وزن ۵۲ هزار تن تشریفات صادرات از طریق گمرک ذوب آهن انجام پذیرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۴۴ درصد و لحاظ وزنی ۴۶ درصد رشد داشت. میزان صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن در سال ۹۸ بالغ بر ۷۴ میلیون دلار و در سال گذشته ۸۴ میلیون دلار بود.  این ارقام چشمگیر روند رو به رشد صادرات غیرنفتی بخصوص محصولات فرآوری شده از سنگ آهن را نشان می دهد.

کوهستانی پژوه یکی از مانع زدایی های انجام شده از تولید را حذف بخشنامه های خلق الساعه عنوان و تصریح کرد: چندی پیش مجوز سیستمی صادرات سبب می شد کامیون ها در گمرک یا مرز متوقف شوند که آسیب های فراوانی را در پی داشت و با حذف شدن این روند، کنترل ها بر اساس سهم بازار و عرضه در بورس لحاظ می شود. ذوب آهن به عنوان فعال مجاز اقتصادی در گمرک شناخته شده و در راستا می تواند از تسهیلات و ضمانت نامه های یک ساله بهره مند شود.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن نیز گفت: این شرکت پایه گذار صنعتی شدن داخل بود. نتایج بارز تاسیس ذوب آهن و کارنامه فعالیت این صنعت امروز در بخش های مختلف قابل مشاهده است. بخش عظیمی از جمعیت، سهامداران این شرکت تشکیل می دهند و هرگونه خدمت به این مجموعه مانند خدمت به اقتصاد است و نقش مجموعه گمرک در این زمینه پر رنگ است.

وی افزود: صادرات از گمرک اختصاصی ذوب آهن بهبود خوبی را رقم زده اما نیاز است برای ارتقاء آن برنامه ریزی لازم انجام گیرد. با توجه به حجم فعالیت گمرک اختصاصی ذوب آهن امید است ارتقا ساختار تشکیلاتی و احداث ساختمان اختصاصی این گمرک هر چه زودتر مورد تصویب نهایی واقع شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ